onsdag 3 juni 2009

Ingen bastuklubb men en engelsman

Det var överraskande många människor ute i lördags men sedan kom jag på att det ju var lönehelg i både Danmark och Sverige och dessutom långhelg i Danmark. Min plan för kvällen var att vara riktigt sugen, få en öl eller två och sedan smyga iväg till bastuklubben. Hade förberett mig genom att avstå från utlösning i 36 timmar. Men som vanligt blev det ju inte som planerat.

När jag hamnade i kvällens första bar mötte jag trekantskyssaren som hade med sig någon han verkade upptagen med, så jag tog den enda lediga sittplatsen i baren istället. Killen bredvid visade sig vara engelsman och riktigt trevlig om än lite tystlåten. Blev lite orolig för att ha hittat ett plåster, men det gick bra.

Den ena bartendern jobbade i jeans (med stort hål på ena skinkan) och chaps, den andre hade jockstrap och chaps. Bägge var ganska onyktra, så efter en stund plockade den ena fram det han hade i sin jockstrap för att visa lemringen. Så fortsatte det sedan, men det var ju helt OK.

Det var fuck & Dance party i läderklubben, så det var en del folk i baren när jag kom som skulle vidare dit, många fina bakdelar och framdelar i tajta skinnbyxor, mums... När de gått, föreslog jag för engelsmannen att visa honom ett annat ställe, så vi traskade vidare.

Nästa ställe var nästan fullsatt, kan inte minnas att jag sett det sedan Pride, men det var ju helt OK. Dessvärre inga fina män, däremot blev det några bekantingar. Efter en stund var engelsmannen trött och skulle gå tillbaka till hotellet medan jag hängde på ett gäng trevliga onyktra människor ut på Köpenhamns gator. Det är ju inget plus när man alla ska gå till samma ställe även om de inte kunde enas om vilket...

2 kommentarer:

Kim M sa...

När STORSPRUTADE du då?

Ponte sa...

Hmm, bra fråga...