torsdag 25 juni 2009

Svetten rinner längs benen

Efter en rätt obekväm natt på den korta smala soffan så blev det till att kliva upp efter 6 timmars sömn kl halv 5 på eftermiddagen och så blev jag serverad frukost i trädgården vid poolen iklädd herrunderbyxor och T-shirt för nu hade sommaren äntligen kommit. Så blev det ett par timmars snack och det visade sig att killen med den fina bakdelen var han som hyrde övervåningen i den äldre mannens hus...

Klädde till slut på mig och gav mig ut i sol och 21 plusgrader iklädd svarta skinnbyxor, det är inget att rekommendera, svetten rinner längs låren och man känner sig ofräsch omedelbart. Såg en annan bög på busshållplatsen den här gången... Nådde in till stan och tänkte ta en liten barrunda för att sedan bege mig hemåt. Började på ett annat ställe än jag brukar eftersom det låg närmast bussen. Knappt en människa och de som var där var tradiga. En björntyp med svart skägg försökte flirta, men jag avstod.

Kom så till nästa bar och träffade några bekantingar att tråka ut. Bartendern, en äldre man som brukar mata mig med shots, var rätt onykter och när han steg av sitt skift tog han plats bredvid mig och började snacka, det brukar han göra. Och när han är onykter har även danskar svårt att förstå honom, så jag höll med när jag kunde höra att han ville det...

Så blev jag hungrig och skulle till McDonalds igen, fick en helmenybeställning från min bekanting för det är OK att äta medhavd mat i baren. Men McD var stängd, så det fick bli nått annat onyttigt istället. Fick en ny diskussion med bartendern och träffade trekantskyssaren som tittade in för nått att dricka innan han cyklade hem. Han hade uppskattat nakenpartyt kvällen innan...

Så var frågan, skulle jag ta sista tåget hem, eller skulle jag vänta ut juninatten och sticka hem på morgonen?

3 kommentarer:

Daniel sa...

Men den fyllebartendern skulle jag ha åkt hem!

Kim M sa...

Det var nog snarare kåtsafter.

Ponte sa...

Daniel - Är inte så intresserad av pensionärer...

Kim - Vad är det?