torsdag 4 juni 2009

Klängig som berusad

När jag blir lite lätt onykter är jag vanligtvis inte ett dugg sugen på sex av något slag och så blev det också i lördags, så bastuklubbsbesöket sköts upp på obestämd tid. Jag följde hursomhelst med de trevliga människorna till nästa bar, den ena av dem (som för övrigt alltid är riktigt berusad när man ser honom) hade koll på mitt nickname från boyfriend.dk.

Efter en lång diskussion blev det besök på baren där våldtäkten eventuellt inträffat helgen före, men affärerna verkar inte ha tagit skada, det var fullsatt som vanligt vid den tiden. Efter en stund tröttnade jag på det hela och traskade till Dansbaren istället.

När jag kom dit såg jag Ridaren sitta längst ner i baren, men ignorerade honom till att börja med, hittade istället en bekanting att snacka med. Hade sagt hej till honom redan när jag kom till den första baren och redan då var han riktigt berusad. Såg en kille som satt och sov i en soffa och någon väckte honom. En stund senare var de två igång och dansade. Båda var jättefulla och stod mest och hängde på varandra, det såg mycket kul ut måste jag säga.

Till slut måste man ju på herrarnas och där utanför satt Ridaren, så det blev till att snacka med honom ett tag. Igen var det någon som skulle tömma i mig shots, det blev nog bara två, men det var tillräckligt för att Ponte skulle bli sugen på att vara klängig. Så jag fick Ridaren (klädd i MC-skinnställ) med mig till Nattklubben.

När vi kom till Nattklubben var det bra stämning och rätt fullt, så de höll extraöppet. Ridaren ville ha med mig hem och i ett svagt ögonblick (det blir sådana ibland när man är onykter) tackade jag tillslut ja. Men eftersom han inte bor i Köpenhamn och sover över hos en kompis när han är där var ha tvungen att ringa och väcka kompisen, men fick inte tillstånd att ta mig med. Ibland har man ju tur... Medan vi stod och snackade kom den fulle bekantingen också ut, han skulle vidare till nått ölhak (hetero-ölhak) och undrade om vi skulle med, men ingen av oss kände nått stort behov av det.

Så jag traskade till stationen efter 9 på morgonen, begav mig hemåt, åt frulle och stupade i säng halv 12 på söndagsförmiddagen.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Bra att han sa nej.
Ridaren är inget för dig.

Ponte sa...

Det är ju det han inte är, att man ska vara så lättcharmad...