onsdag 10 juni 2009

Brunchsöndag med shots

Efter att Sverige förlorat matchen i lördags så kändes det betydligt trevligare att åka till Danmark i söndags. Det var brunch i en av barerna och det brukar bli mycket trevligt och ibland lite vilt, ex den där gången.

Började på ett annat ställe och i baren satt 2 (!) människor, men det gjorde inte så mycket, jag hade ju en dryg halvtimma att fördriva innan brunchen började. Fick snackat med bartendern iallafall. Så började det närma sig och jag traskade iväg. Fick vänta en halv minut innan dörrarna öppnades, men det gäller att vara där i tid eller betydligt senare, annars får man ståplats och det är ingen hit när man ska äta.

Det är alltid samma två farbröder som är igång i baren en brunchsöndag och de är mycket roliga att se på och de brukar bli fantastiskt onyktra innan deras pass är över. Fick plats bredvid en bekanting som tyckte min nya frilla gjorde mig 30 år yngre, vet inte riktigt hur illa det måste ha sett ut tidigare...

Fick en rejäl omgång mat och efter det skulle någon bjuda hela baren på shots och snäll som man är så tänkte jag att "nåja, en shot är ju inget". 5 minuter senare snackade jag med en bekanting bakom mig och blev knackad på axeln. Då stod där en ny shot och den kunde jag inte riktigt tacka nej till. Åt efter ett par timmar brunch en gång till för att klara mig genom kvällen, lyckades på det sättet avstyra några shots (med motiveringen att jag ju åt). Sedan dök det väl upp sisådär 5-6 bekantingar som alla skulle tömma i mig sprit och efter det kom jag fram till det nog var säkrast att gå vidare för att få stopp på det.

Hamnade i nästa bar där det var mycket lugnt och stilla, fortsatte till nummer tre och där var ruljansen också lugn, men trevlig. Kände mig då halvfull, men bestämde mig för att inte gå hem just då utan återgick till brunchbaren. Mötte Bulan, Kulturkillen och de båda trekantskyssarna. Tog plats tillsammans med de senare, det skulle visa sig ha fördelar och nackdelar, och bli lite pinsamt såhär i efterhand. Tur man är rätt frigjord. Ska nog avhålla mig från shots i framtiden tror jag...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Man kan inte tacka nej till shots.

Fota Bulan snart. Snällarå.

Ponte sa...

Man kan tacka nej, lyckades flera gånger...