tisdag 16 juni 2009

Björnfesten

Efter att ha varit hemma i kristlig tid i fredags, dvs strax efter midnatt och fått sova halva lördagen så var det läge att göra sig iordning igen. Hade för en gångs skull skrotat tanken på att gå på bastuklubb eftersom det inte verkar bli av.

Kom till kvällens första bar där det var björnfest med darkroom. Var överraskad över att det inte var mer folk, så jag fick sittplats i baren bredvid en av stammisarna. Jag hade verkligen tur, för 5 minuter senare rasade det in 10 björnar som haft förfest och strax efter kom ytterliggare ett 10-tal. Björnar tar stor plats om man säger...

På andra sidan av stammisen satt en svart kille som hänger där ibland, han är rätt tystlåten och vaktar hårt på sin öl. Så kom någon från herrarnas och klämde kanske på hans rumpa, så han sa till. Killen som fick tillsägelsen blev sjövild och började skrika fula ord. Han som ansåg sig ha blivit klämd på återgick till sin öl medan den andre fortsatte att skrika och raljera över alla dramaqueens i homomiljön och att han inte klämmer på sådana rumpor osv.

Några minuter senare tar den ena bartendern honom i hampan och tycker att antingen är han tyst och snäll eller så kanske han skulle fundera på att få lite frisk luft. Så traskar han ner till björnarna och börjar tjafsa där nere istället. Den andra bartendern som är nästan 2 meter lång och väger si sådär 140 kilo traskar ner och är lite sträng. Killen blev efter det tyst iallafall...

Senare lånade den svarte killen ut sin rumpa till stammisen bredvid mig (tror jag iallafall eftersom de var på herrarnas tillsammans väldigt länge och båda såg nöjda ut ner de kom tillbaka). Däremot tror jag att barens tillfälliga darkroom inte var så välanvänt, såg ingen gå in eller komma ut, men iallafall... Björnarna såg ut att trivas bra.

Kan inte minnas att jag sett sådan ruljans i baren, inte ens när det var pride, björnarna var tydligen törstiga. Så klev björnarnas ordförande upp på ett bord och annonserade att det var tävlingsdags. Har aldrig sett en man ha så hårig rygg. Tävlingen beskrevs som croach measuring, det var höjden från golvet till skrevet och mätningen var i form av gamla biobiljetter. Någon av mina bekantingar var en av dem som mätte, så jag tilldelades några extra, närmare bestämt 22 nummer. Men jag lyckades inte vinna. Vi fick inte veta vad förstapriset var, men jag och bekantingen tippade på att det var ormgrop med björnklubben kanske. Finns det björnklubben-tröjor i mindre storlek än XL är frågan.

När klockan närmade sig stängningsdags träffade jag på ett plåster igen, så jag passade på att smita iväg lite fint och hamnade i en annan bar bredvid en amerikan och en engelsman. Amerikanen presenterade sig med namn och sa att han var från Whorelando... Engelsmannen hade bott i Danmark i 20 år, men kunde inte danska. Nåja, det gjorde ju inte så mycket. Stannade längre än planerat eftersom jag var orolig att plåstret fortfarande var där ute någonstans.

Till slut blev det Dansbaren och utanför stod den ena delen av det halva paret, så jag snackade med honom och när jag skulle gå in undrade han om jag sett hans pojkvän, men det hade jag inte. När jag kom in hann jag 3 meter innan den andra halvan haffade mig, så han var hittad. Det var jättefullt och varmt, så vi bestämde att vi skulle gå vidare.

Mötte en bekanting utanför som informerade oss att vi inte skulle gå till Masken för där var det fullt med poliser som stängt stället. Han hade ingen aning om varför dock. Vi traskade till Nattklubben och där utanför var det polisavspärrning och en pöl färglös trögflytande vätska på trottoaren. Men ingen verkade veta vad som hänt där heller. Nåja, vi valde hur som helst att gå in, ett mycket bra val skulle det visa sig...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Händelserikt som vanligt, när Ponte är i farten.

Så där många björnar har jag nog aldrig sett på ett och samma ställe. Eller ja, kanske i paraden då...

Ponte sa...

Det var ju en i förväg utannonserad björnfest, så de samlades runt blåbärsbordet...