onsdag 17 oktober 2007

Digital gorgonzola

Och jag som är van vid skogstv har nu plötsligt 37 kanaler att kolla på, hur ska jag nu komma i säng på kvällarna?

Idag efter jobbet var jag till tv-butiken, men jag var inte helt säker på om jag behövde en box eller om det fanns kabel-tv i huset eller nått. Så jag tänkte köpa den billigaste bara för att se om jag fick tillbaka bilden. Men säljaren övertygade mig att jag behövde en box och att jag hade 2 veckors returrätt om det inte fungerade.

När jag kom hem hade det kommit upp en lapp i trappuppgången där det stod att vi var tvugna att ha en box om vi ville se tv, det känns så dags att sätta upp den 2 dagar efter att det analoga nätet släckts... Nåja, boxen var lättinstallerad, så man får vara glad för det lilla antar jag.

Snart blir det paprikor fyllda med gorgonzola och svamp, mums!

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Jag har bara de fria kanalerna, och kollar nästan aldrig på någon av dem; laddar bara ner det jag vill ha från nätet)....

Anonym sa...

Ju fler kanaler man har desto mindre kollar man på TV. Man blir nämligen bara stressad och zappar och zappar och det slutar med att man stänger av TV:n.

/Erfaren

Ponte sa...

Rexxie & Kim - Tidigare hade jag kabeltv, men brukade bara kolla på skidåkning på vintern på Eurosport och MTV som bakgrundsmusik till datorstunder. Det enda jag saknat under de 6 åren med skogstv var när en kompis var med i en dokusåpa... Det blir spännande att se om tv-tittandet förändras

Anonym sa...

Vilken porrsåpa var det?
Min kollega var med i Baren... (big time porrsåpa).