onsdag 10 oktober 2007

Organisation och Ledarskap 5 poäng

Efter en tvådagarskurs i "dålig framförhållning och obefintligt planeringssinne" så har nu chefen åkt på konferens, äntligen tycker alla, för maken till virrhöna får man leta efter. Om man ska ha tryckt material med sig, varför komma på det en dryg vecka innan så texterna blev skrivna på en timma bilderna blev valda för att de var de första som hittades, layouten blev tafflig för det fanns inte tid till det, tryckeriet pressades och kom och levererade broschyrerna igår eftermiddag. Det fanns inte tid för provtryck, så färgerna var inte som chefen ville ha. Som vanligt, att vi inte lär oss, det är samma sak varje gång...

För ett par år sedan skulle vi arrangera ett stort jippo i Tyskland med 300 personer, som tur var blev jag inte så indragen, för jag insåg inte hur dåligt planerat det hela var förrän vi på torsdagseftermiddagen gjorde grovplaneringen för evenemanget som skulle börja samma fredag kl 09.00 i Frankfurt. Då kom plötsligt någon på att jag skulle med, men som tur var fanns inga biljetter förrän fredag eftermiddag och då var det rätt så bortkastat...

Men fördelarna med att jobba här är att man inte behöver se dokusåpor och man lär sig rätt mycket om den mänskliga naturen, speciellt den kvinnliga naturen, jag är den ende bröstlöse som någonsin stannat längre än 3 år tror jag...

Inga kommentarer: