tisdag 30 oktober 2007

Slita av sig kläderna och krypa ner

Och om 28 timmar är det november, hur gick det till var tog 2007 vägen? Nåja, imorse var det halvmörkt när jag åkte till jobbet och gatlyktorna tände när jag var på väg hem, det känns lite tungt att senhösten är här och vintern är i antågande. Men jag hoppas på snö, för det livar upp. Förra vintern hade vi 1 snöstorm (det vita täcket låg 4-5 dagar) och ytterliggare 1 snöfall, det var megatrist.

Men om man ska glädja sig över nått, så är det juletid i antågande och Ponte är minsann svag för juldekorationer även om han själv inte pyntar och inte trivs någon lägre tid i föräldrahemmet i Norrlangs djupa skogar, så är det vackert med allt julkrafs i butiker, på gator och torg, och i folks fönster, man får liksom stämning i själen... Så jag har faktiskt fuskat och köpt några skivor helgskinka som snabbt gled ner tillsammans med lite senap och rödbetssallad, mums.

Nu mina vänner är det läggdags, är trött in på märg och ben, igår blev det sängdags redan kl 9 och det lutar åt att kunna lyckas också ikväll, det känns bra så jag är pigg inför helgen och inte halvsliten som jag var inför förra helgen. Men som tur var så var jag inte ensam om att vara sliten, de andra ville också få tidiga kvällar. Oh så skönt det kommer att bli att få slita av sig kläderna och krypa ner om några minuter!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Julen ÄR mysig tack vare tystnaden.
Snart kommer även Ponte börja dekorera hemmet sitt. :D

Ponte sa...

Inte så länge jag firar jul någon annanstans, men efter hand kanske det bler hemmapyntning...

Anonym sa...

Oooh. Så sött. :)
För övrigt är du mer som ett får än en ulv, både på in- och utsida.
Bara så du vet.

Ponte sa...

Alla är vi lite ulv i fårakläder, vi är aldrig helt den vi först verkar vara...