måndag 22 oktober 2007

Snygg häck i dom skorna

Så blev det fredag och Ponte åkte glad i hågen till Köpenhamn. Tidigare under dagen hade jag velat lite fram och tillbaka men kommit fram till att låta Vikingen påbörja snackandet och eftersom han inte gjorde det så blev det inget snack. Men vi passade på att dricka öl iallafall.

Innan Vikingen dykt upp, så kom det in en full norrman som tog plats vid min sida och började tafsa, usch och fy för gubbar. Som tur var dök någon halvbekanting upp och satte sig på min andra sida. Efter att Vikingen kommit blev norrmannen jättefull och somnade på toa. Bartendern ringde efter en taxi till honom, men när taxin kom följde han med chauffören ut på gatan, men gick sedan in igen. Proceduren upprepades och sedan fick vi klart för oss varför, norrbaggen hade räknat med att hitta ett score och hade därför ingenstans att sova...

Jag har ofta åkt till Köpenhamn utan att ha någonstans att sova och med planen att hitta ett score, men jag blir aldrig så full att jag skulle bli utslängd och dessutom tar det bara en och en halv timma att ta mig hem till lägenheten i Skåne, så det är inte så stort problem om man säger.

Vikingen och jag vi traskade vidare och lämnade dramat med den fulla norrmannen i baren, tydligen hade han stannat, gått och återkommit några gånger och sedan åter somnat på toa, denna gång med byxorna nere och dörren till båset öppen. Då var någon så less på honom så han hade kissat på honom, ohyfsat, men ibland får man kanske skylla sig själv.

På nästa ställ träffade vi kompis H och hans heterokompis tillika granne, som kompis H planerade att supa ner, släpa hem och utnyttja till vissa sexuella eskapader. Redan när vi träffade dem så var jag klart tveksam om grannen var tillräckligt nykter för sådant, men men. H försökte skicka Vikingen och mig till ett ställe där man kunde köpa poppers, men vi lyckades förhandla oss ur den situationen lite smidigt genom att bjuda på shots...

Poppers, för er som inte är så insatta, är en gammal variant av hjärtmedicin som nog innehåller lösningsmedel av någon typ tippar jag på, den inandas och har effekten att pulsen går upp rejält, man blir varm i ansiktet och om man inte har hjärt- och cirkulationsproblem så ska man tydligen också bli tokkåt och tappa sina hämningar. Jag har sett det hända, men det fungerade då inte på mig, jag jag blir bara varm i ansiktet, betyder det att jag har hjärt- och cirkulationsproblem? Poppers är inte tillåtet att sälja i Danmark, men finns att få tag på trots det...

Nåja, vi såg han snubben med kaninöronen både fredag och lördag fast denna gång hade han inga kaninöron. Och kompis H körde hela kvällen med "God røv i de sko" dvs snygg häck i dom skorna. Det var kul första gången, men inte 12:e... Grannen vinglade hemmåt och ett tag senare promenerade Vikingen och jag också hem och lämnade H ensam, jag hoppas han inte blev sur över det, men vi kände för att bege oss hem och sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy för att urinera på sovande människor!

Poppers är inte så kul. Tre sekunder så är det över..

Gos.

Ponte sa...

Usch ja, både till det första och det andra, men det tredje är ju lovely...