tisdag 16 oktober 2007

Natten blev till morgon

Här kommer fortsättningen på helgens bravader. Två och en halv timma senare hade Ponte haft möjligen sin bästa sexstund hittills och mitt i den tänkte jag: Om jag vetat att Vikingen var så bra i sängen så hade vi banne mig lekt kanin dygnet runt nästan. Det roliga med den tanken var att Vikingen uttryckte det verbalt med nästan samma ord en stund senare... Sådant är ju kul att höra.

Så blev det sovdags, Vikingen skulle jobba på söndagen, så han fick inte mindre än 2 timmars sömn och jag uppmanades att stanna i sängen och sova vidare, men 2 timmar senare hade jag solen i ögonen och masade mig upp. När vi promenerade hem kom vi på att frukost kunde vi handla nästa morgon, vilka idéer man har i onyktert tillstånd när man har en nyäten shawarma i magen... Så jag handlade en påse gifflar och traskade till kompis H som bjöd på svagt danskt kaffe.

H kände för en promme och släpade med mig och sitt ex. Innan vi visste ordet av satt vi på en bodega på Nörrebro, men jag valde cola istället för öl. Ölen kostade 12 kr/flaska och colan 14, typiskt Danmark... Efter det ville H spela bort en massa pengar, så vi stack ner på stan till en av 2 homoställen som har spelmaskiner, så jag tänkte att jag tar en öl med honom där och sedan om Vikingen kände för att titta förbi efter jobbet så tar jag en till med honom, men han var helt utslagen och hade tydligen spelat hög musik och dansat i butiken hela eftermiddagen för att hålla sig vaken, allt till kundernas stora glädje...

Men hur det nu var så beställde kompis H öl till mig hela tiden och den ena efter den andra trillade ner och söndagseftermiddagen blev till kväll och Ponte var hemma i säng onykter kl halv 2 och fick sova 5 timmar. 9 timmars sömn på 2 nätter är inte min grej riktigt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men... Ni hade väl legat förut?
Och var är detaljerna, Ponte-hjärtat? Detaljerna!

Anonym sa...

Så hur lyder fortsättningen med Vikingen nu då???

Ponte sa...

Kim darling - inte direkt, bara typ orala lekar. Inga detaljer den här gången, du får bygga upp dina egna fantasier...

Anonym - Det är en bra fråga, jag har själv ingen aning...