tisdag 30 oktober 2007

Dålig smak eller bara annorlunda smak

Fredagskvällen ändrades totalt då jag satt där i baren och förväntade mig att gå ut själv, när Vikingen och kompis H SMS:ade inom loppet av några minuter och meddelade att de skulle dyka upp. Kompis H hade sin ex's bror på släptåg, någon tragiskt alkoholiserad tidigare fiskare. Som Vikingen sa, "var hittar han alla märkliga människor"...

När den snygge bartendern lämnade sitt pass och Dracula dök upp, så drack vi upp och gick vidare, vi besökte det ena stället efter det andra för en öl, det var överraskande rejält med folk för att vara helgen innan lön och helgen före julölspremiären. Dessutom var det betydligt fler yngre på barrunda än förra veckan och det var ju ett plus!

Fiskaren gick hem efter en stund och vi tre som var kvar, vi blev aningen "tipsy" senare på kvällen och klockan 1 bestämde vi oss för att det var dags att traska hem. Det kändes som en bra lösning, en timmas promme med frisk luft är ju aldrig fel. Det blev helt enkelt trevligt och inte sådär halvhysteriskt att man ska hålla igång till 6-tiden på morgonen eller hälla ner en massa shots eller nått annat dumt...

Under kvällen träffade vi några svenska pensionärer, vi såg en nallebjörn i lederhosen, Vikingen fick äntligen igenom sitt förslag att en björn-flagga ska upp på en av barerna och några godingar som flirtade lite med mig vilket ju känns bra, men favvo-farbröderna kom inte förbi den här helgen.

Kompis H hittade 2 offer att kasta sig över under kvällen, den ena har jag sett med bar rumpa i ett par chaps en gång, både Vikingen och jag kunde se det attraktiva i honom, men den andre var då nått i draculaväg. Kompis H har dålig smak till och från, vilket måste bevisas om inte annat för att han raggade upp mig en gång i tiden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

"tragiskt alkoholiserad tidigare fiskare" - HAHAHAHAHA!

Ponte sa...

Ja men han var det...