måndag 15 oktober 2007

En näve kondomer

Efter allt flyttandet i lördags, så gjorde jag mig iordning och stack till Köpenhamn. Jag hade avtalat med kompis H att vi skulle träffas, men han hade avböjt resan innan jag åkt hemifrån för han var fullständigt utslagen efter en vild festkväll på fredagen. Vikingen hade föreslagit att vi skulle träffas efter att han jobbat klart natten till lördagen, men eftersom jag inte kunde så blev det nog inte av.

Men så hörde Vikingen av sig när jag satt i baren uttråkad med en riktig torrboll bredvid, hans favvo radiokanal är svenska P1 för då slipper man all sådan däringa populärmusik. Dessutom konstaterade han flera gånger att det var bättre förr, och snubben är typ 45, har aldrig haft ett jobb och spenderar sin tid med att läsa tidningen, ta sovmorgon, lyssna på P1, läsa någon bok någongång i mellanåt och gå på homobar på kvällarna. Jag förstår mig inte på sådana människor och orkar bara inte med dem...

Så jag tyckte att Vikingen skulle kika förbi, och medan jag väntade slapp jag torrbollen när en ung snygg svensk från Småland kom och beställde bredvid mig i baren, fick hjälpa honom med danskan lite... Så när Vikingen kom så blev det lite sådär kändes det, men allt löste sig rätt snabbt för svensken skulle till Malmö och träffa kompisar, så han stannade inte så länge.

Så Vikingen och jag hade trevligt, mina favvo-farbröder kom på besök innan de skulle ut på förlustelser och en av Vikingens bekanta (en äldre man) hängde med oss och hade med sig någon skabbig konstig människa som man inte ville snacka med för han såg oberäknelig ut, jag vet inte vad han hade rökt, men inte var det cigarr iallafall.

Efter någon timma så skulle vi ta en öl till, för Vikingen skulle jobba på söndagen, men det blev några till och sedan promenerade vi hem till Vikingen och var där vid halv 6 på morgonen. Ett av våra problen tidigare när vi dejtade var sex, vi snackade ofta om det, men när vi väl hamnade i säng blev det inte mer än grovhångel vanligtvis. Så det var något som jag verkligen saknade. Därför kom det som en stor överraskning när han stod i sovrumsdörren med näven full av kondomer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aaaah en till cliffhanger!!!

Ponte sa...

Oh ja...