onsdag 15 juli 2009

Novellen om ett blått och ett grönt öga

Efter besöket på stället med hängpattarna tänkte jag passa på att blogga om första gången jag var där, men det blev inte riktigt av då, så det får bli idag istället.

Sommaren 2006 var jag ute i Köpenhamn en kväll och träffade en brasiliansk kille (alltid dessa brasilianer) och följde med honom hem. Det blev inget sänghalmande eftersom vi båda var rätt onyktra och trötta, så vi nöjde oss med att gosa lite. Nästa dag duschade vi ihop, jag fick vatten i ögat och tappade den ena kontaktlinsen. Bestämde mig efter det för att åka hem istället för att gå ut. Så vi tog sällskap till centralen eftersom han skulle kolla fotboll, Brasilien spelade semifinal mot Frankrike i fotbolls-VM.

Hur det nu var så blev jag övertalad att följa med honom på brasiliansk fotbollsfest, 200 brassar och jag som kollade på fotboll. Många fina män att kolla på om det inte vore för att jag bara såg med ena ögat. För er som inte har linser kan jag berätta att man får härlig huvudvärk av att bara ha en lins... Brasilien förlorade matchen och alla var jätteledsna i ca 1 minut, sedan blev det sambaorkester och alla var glada igen.

Efter fotbollsfesten skulle han och hans kompisar på heteronattklubb. Självklart blev jag övertalad till det också. Först kom vi inte in för han kunde inte visa att han var 21 (han hade inte passet med sig). Så jag köpte en biljett, gick in, gick sedan ut vid den andra ingången runt hörnet, gav min biljett till honom, köpte en ny och kom också in. Efter en drink skulle han hem och byta om, jag fick en känsla av att det nog skulle hända nått oväntat här...

2 kommentarer:

Kim M sa...

200 brassar.
Fy fuck så gött.

Ponte sa...

Borde ha gått fram till var och en och skyllt på att jag ser så dåligt att jag måste få ta lite på dem...