torsdag 9 juli 2009

Brunchsöndag med en fransman

I söndags gav jag mig av till Danmark igen för att träffa fransmannen och gå på brunch. Var ute i god tid vilket var turligt eftersom tågtrafiken var rätt så sporadisk, men jag hann med ett litet besök på en bar innan dörrarna öppnade för brunch prick kl 15.

Alla är snabba in för att få sig en sittplats och eftersom fransmannen inte var där vid öppningen trodde jag att han skulle få stå. Men vi hade sådan tur att platsen bredvid mig förblev tom tills han dök upp 5 minuter senare. Så vi åt, fick en snaps och snackade lite.

Efter ett par timmar tog vi en liten bensträckare och såg Amalienborg, Operan (från Amalienborgsidan), Kastellet, den söta lilla anglikanska kyrkan och den lille havfrue. På vägen tillbaka blev det matrosbostäderna (eller vad de nu heter) och Rosenborgs slott. Totalt tog rundan 2,5 timmar och Ponte fick lufta alla sina danska historiekunskaper... Fransmannen tog måååånga bilder på allt och jag bara väntade på en störtskur med åska, men det blev bara ett par regnstänk och muller i fjärran turligt nog.

När vi kom tillbaka till baren var det gått om folk kvar och stämningen var på topp. Efter en stund åkte ett par byxor ner för det skulle barsugas och innan man visste ordet av var det 3 barsugningar på gång. Då var det någon av gästerna som lade sig i och tyckte det var opassande, så det hela förflyttades till toaletten och en kö med påtittare följde efter, lite tråkigt måste jag säga. Jag saknade trekantskyssaren som kör nakensöndag, det är inte ofta han missar en söndag i baren, speciellt inte en brunchsöndag.

Efter toasexet började de lite mer vilda människorna försvinna och vi traskade för att få nått att äta och sedan valde vi en annan bar en stund. Hamnade vid ett bord tillsammans med två dövstumma snälla farbröder, vi fick ett erbjudande från någon kille att följa med till läderklubben och titta runt (han hade nycklar), men vi avstod. Stället spelade en skiva med karaokemusik, dvs någon person som sjöng till karaokemusik, det var INTE bra...

Så återgick vi till brunchbaren där vi träffade den andre trekantskyssaren som var på festhumör efter att ha ätit frukost 10 timmar tidigare och svept en flaska vin i hemmet före utgång. Vi hade inte snackat med honom värst länge innan han flörtade lite med en kille bredvid oss, traskade på herrarnas och killen följde efter. Hur lyckades han med det? När han kom tillbaka kunde han meddela att det var fantastiskt bra...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Folk har så mycket sex!

Ponte sa...

De är allt för slampiga...