onsdag 29 juli 2009

Barskandal

Jag lämnade hans fina lägenhet på lördagseftermiddagen, stack in till stan och hamnade på den vilda baren igen. Där träffade jag Trekantskyssaren igen, läderklubben hade tydligen varit en total besvikelse. Inte nog med att medlemmarna fick betala normalt inträde, dessutom hade det inte varit någon action överhuvudtaget där inne, bara en massa män som drack öl, han kunde lika gärna ha stannat i den vilda baren kom han fram till.

Min plan var att få ett par öl och sedan gå till OutGames –öppningen, men insåg när det var dags att jag dragit ner 4 öl utan att kissa, vilket skulle betyda 3 toabesök inom den närmaste timman och då är Rådhusplatsen inte riktigt det mest praktiska stället att befinna sig på. Lade ner det projektet och hängde i baren tillsammans med ett 10-tal stammisar istället, det blev spännande.

Bartendern var rätt så full efter alla shots och plötsligt var han över sin gräns. Att han spelade ABBA i 3 timmar i sträck gjorde inte saken bättre. Han fyllde ett glas med vatten och kastade på en kille som ibland jobbar i baren, sedan blev det mer vatten och popcorn som flög runt i luften. Han var otrevlig och vägrade servera en av kunderna och tillslut var det någon som ringde en av de ansvariga. När han kom förbi (full förövrigt) tog han med sig bartendern in på herrarnas och snackade igenom situationen, men det hjälpte inte så han fick helt enkelt slänga ut bartendern. Mycket har man sett, men det var nått nytt…

Så började det regna och folk strömmade till från Rådhusplatsens uppträdanden och snabbt var baren full med folk. Träffade flera trevliga amerikaner, men den enda som var lite snygg var mycket tråkig att snacka med. Kom sedan fram till att det var dags att ut och röra lite på sig, regnet hade slutat. Nästa bar traskade jag bara förbi, det var knökat där inne och 50 personer stod utanför och hade trottoarfest, men i den tredje baren gick det i alla fall att komma in utan problem och jag hade sådan bondtur att när jag kom in var det någon som gick så jag fick en sittplats, helt otroligt…

Träffade på några bekantingar, men i övrigt inte nått spännande alls, så jag bestämde mig för att återgå till den vilda baren för att träffa det halva paret. När jag dök upp var den ena naken, det var också två andra nakna killar och 10 personer i bar överkropp. Det blev däremot inte någon vild action vad jag kunde se.

Hamnade i baren tillsammans med en dansk, en litauer och en ukrainare, de var mycket trevliga, men de Virgina Slim jag bjöds på var då ingen hit. Ingen av de andra var intresserade av öl, så de höll sig enbart till shots och traskade sedan hem hyfsat onyktra, ingen överraskning kanske… Mötte också den asiatiske killen jag sovit med natten innan, han var ute med sina kompisar så han fick bara en kram, visste inte riktigt vad de hade hört om natten innan.

När det närmade sig stängningsdags var det fortfarande packat med folk, men jag tog med mig det halva paret och traskade till Dansbaren. Träffade någon trevlig dansk som var hopplös att åldersbestämma. Han ser ut som 25 och har ganska grått hår, visade sig att han var strax över 30. Det halva paret var lite trötta, så vi stannade inte värst länge utan skulle hem till dem och hålla morgonfest. Jag ville hänga med hem till den gråhårige killen, men han ville med på morgonfest, så det gjorde vi. Totalt blev vi väl 12 som åkte på morgonfesten tror jag och närbutikens ölförråd decimerades avsevärt…


Glöm nu inte att rösta angående detta inlägg!

2 kommentarer:

Kim M sa...

Men oj!
Nog har även undertecknad blivit avvisad nån gång, men när en bartender blir det så inser vi genast att vi inte befinner oss i Sverige.

Ponte sa...

Härligt med drama, mycket kontinentalt...