måndag 6 juli 2009

Äktenskapsproblem

Vaknade efter 4 timmar på en hård gräsmatta på torsdagen, var rätt så öm i ryggen och benen. Kom då på att jag ju vanligtvis klär mig i svart på överkroppen, men inte den här gången, visste inte om jag hade gräsfläckar på ryggen, men det var det samma.

Fick mig nått att äta och sedan kändes det som en bra idé att besöka en bar. Träffade någon bekanting, men tog inte upp var jag hade sovit. Tog sedan en tur på uteservering, men fick gå in igen pga alla flugor. Där inne satt en femmi-farbror och raljerade om sitt sexliv som tonåring, till och med bartendern blev lite generad över detaljrikedomen.

Traskade sedan vidare och träffade det nummer 1 i det halva paret igen. De hade nummer 2's syster på besök och natten innan hade han traskat in när systern och hennes kompis pillade på varandra, hur berättar man för pojkvännen att hans syster eventuellt är lesbisk? Han hade inte kommit på nått bra sätt ännu...

Nummer 2 hörde av sig gång på gång, nummer 1 berättade att han nog snart skulle avsluta förhållandet för det fungerade bara inte. Jag hade helst inte velat veta det, men jag får göra mitt bästa att se förvånad ut om det händer. Deras sms-tjafsande fortsatte, nummer 1 vägrade svara på samtal och fick en utskällning per sms istället. Livet är inte alltid så lätt. Gjorde sedan den dumma gesten att meddela att det var jag som vile ha sällskap och att det var därför han inte kommit hem ännu. Mindre smart tror jag... Efter detta övergick Ponte till äpplejuice ett par timmar.

Mötte också plåstret från helvetet som hängde i en bar där jag tidigare sluppit honom. Han försökte ragga på allt, men satt sedan och halvsov när ingen ville ha med honom hem. Så kom det in en söt kille och satte sig i baren nästan bredvid mig och det var uppenbart att han var turist. Frågan är om man skulle skapa lite kontakt eller inte?

3 kommentarer:

Kim M sa...

Måtte jag inte bli som plåstret.

Anonym sa...

Vad har plåstret från helvetet gjort egentligen? //Per

Ponte sa...

Kim - Det kommer du inte att bli, det ligger inte i dina gener.

Per - Han attackerar alla och babblar, babblar och babblar i all oändlighet. Och jag är för snäll för att säga "lägg ner, jag orkar inte med dig, gå och irritera någon annan"