fredag 24 juli 2009

Horgator by night

På lördagen träffade jag åter Stilikonen och käkade brunch med honom. Efter det snackade vi skit ett tag och sedan var det dags att träffa hans väninna igen. Dagen till ära hade hon röda gummistövlar vilket fungerade ganska bra till hennes outfit. Själv kände jag mig aningen ofräsch efter att ha haft samma kläder sedan torsdagen. Brukar ha en extra T-shirt, extra underbyxor och extra strumpor i väskan, men jag glömde att lägga ner dem efter tvättdagen förra helgen, mycket olyckligt…

Stilikonens baksmälla botades återigen med ett glas vin och sedan var vi på gång igen. Först blev det heterouteservering vilket var trevligt. Det var bara en konstig farbror i hawaiiskjorta som gick förbi vårt bord ibland, smackade och blinkade till väninnan. Det halva paret hörde av sig och erbjöd ännu en finsk schlagerkväll, men eftersom Stilikonen skulle ut och flyga tidigt på söndagsmorgonen avstod vi från det. Det var då jag fick veta att de båda slagits, men nu skrattade de bara åt det.

Efter det blev det lite mat på vägen och homouteservering. Hade inte tagit med mig någon jacka när jag åkte hemifrån på torsdagen, men på lördagskvällen hade det behövts, för då var det lite väl kallt för t-shirt. Tur man är varmblodig… Vi såg några läderklädda karlar på väg till läderklubben och sedan fick vi lämna uteserveringen och ta den sista drinken inomhus. Givetvis träffade vi Frisyren igen.

Så traskade Stilikonen och väninnan hem, jag nöjde mig med att traska med dem en bit. Vi fick två sexerbjudanden av skabbiga damer på gatan. När jag lämnat dem och traskade tillbaka på en lite finare gata fick jag tre erbjudanden där, antar att det var för att jag var ensam ute och gick. Blev aningen stressad av att det i varje gathörn stod unga män som övervakade sina hårt arbetande kvinnor och överallt på gatan kvinnor som sålde sina kroppar. Har inte upplevt det så tydligt någongång, men uppenbarligen är strax efter midnatt på lördagen den mest lönsamma tiden på veckan.

Inga kommentarer: