fredag 29 maj 2009

Hängpattar, heteroer och taxi-irr

I lördags blev det en stund i baren med det halva paret och deras kompis, men inte en enda gång rök de ihop, mycket förvånande eftersom de alltid blir rejäla ovänner när de fått lite sprit i kroppen...

Istället var det två heterotjejer som började slåss av någon anledning, den ena hade en kille med som lyckades hålla henne tillbaka, men det gjorde det bara lättare för den andra att slå. Det blev rätt gruffigt och flera som stod vid baren fick öl och drinkar på sig när folk plötsligt fick 60 kilo ryggande kvinna på sig.

Själv fick jag en halv öl på mina byxor, men det var de båda damerna oskyldiga till för killen bredvid mig skulle vara hjälpsam och flytta några tomglas så bartendern skulle nå dem och med den rörelsen välte han sin öl över mig. Han var svensk från Stockholm och tror någon att han bad om ursäkt? Givetvis inte. Istället tog han en full öl som någon just köpt och där hade det nog blivit gruff också om inte transan i baren ingripit.

Vi fortsatte till nattklubben och hade rätt så trevligt måste jag säga, Brasilianen var där givetvis, men jag tror han raggade upp någon, mycket bra. När det var dags att stänga ville det halva paret inte gå hen, klockan var ju bara 08.00, så vi traskade istället till Istedgade och mötte ett par horor på gatan och en av de andra är ju supersocial och undrade hur affärerna gick.

Så hamnade vi i hetero-porrbion där jag en gång i tiden kunde ha blivit innebränd. Det var stället jag gick till med den brasilianska transan och hennes kompis för 3 år sedan. Hur som helst så tog vi plats i baren och den toplessa bardamen hade överhuvudtaget inga kläder på, nakna hängpattar och naken hängmuffla, men den slapp vi iallafall se...

Det halva paret rörde sig i lokalerna, dvs biorummen och den ena hade hittat en asiatisk kille som han knullat (2 gånger med en timmas mellanrum) i ett hörn i bion och den andre fick nått att suga på tydligen. Jag var sedlig och höll mig mest i baren, men var tvungen att se om det såg lika skabbigt ut därinne fortfarande och det gjorde det, heltäckningsmattan var fortfarande klibbig mot skosulorna efter 30 år av dagliga utlösningar...

Efter att 4 horor försökt ragga upp oss och den nakna bardamen sprungit in på damtoan bredvid baren och kräkts utan att stänga dörren bakom sig, så var det läge att bege sig hem till det halva paret för att sova. Om jag vetat hur det skulle gå hade jag åkt direkt hem.

Vi hittade en taxi, redan när vi kom till korsning nummer två fick vi svänga åt fel håll eftersom det var avstängt. Sedan irrade vi runt på olika bakgator, vände flera gånger, backade ett par gånger och fick tillslut kliva av för chauffören kunde inte komma längre. Det var nämligen så att hela området utanför centrum var mer eller mindre avstängd pga. Köpenhamns maraton som avhölls den morgonen.

Ingen av oss hade någon aning om var vi var och gatunamnen gav ingen direkt ledtråd heller. Men vi var rörande överens om att vi skulle fortsätta i den riktningen taxin kört och efter 5 minuter kände de andra igen sig. Det blev frulle på McD medan vi kollade på löparna utanför. Sedan blev det sömn, så jag har nu sovit i sked med den ena i det halva paret, den andra snarkade redan innan jag fått ur kontaktlinserna...

2 kommentarer:

Kim M sa...

Detta låter ju nästan som en film av Almodóvar!
Galet läckert.

Ponte sa...

Mest galet tror jag, men bättre än förra besöket...