tisdag 7 juli 2009

Mer park

Tog en tur i cruisingparken igen i lördags, en man i 40-årsåldern och några 50-plusare var det enda som rörde sig under den timman jag var där (om man räknar bort igelkotten som också jagade män antar jag), och syrsorna spelade i gräset. När jag gick mötte jag en kaninunge som blev lite rädd för mig och en stor katt.

Såg att en av gubbarna följde efter mig lite på håll och fortsatte mot parkeringsplatsen när jag lämnade parken. När jag kom ut på gatan kom han åkande i en bil, sakta körde han om mig, vände i nästa gathörn, körde sakta förbi mig, vände igen, körde om mig igen, vände igen och då tog jag en cykelbana istället för att slippa honom, annars hade han väl följt efter mig hela vägen hem.

Igår tog jag också en liten tur, inte en människa på de 40 minuter jag var på platsen (om man inte räknar killen som spydde på trottoaren utanför). Men gubben i bilen körde runt på gatan utanför såg jag, men står man stilla i en ganska dåligt upplyst park och har mörka kläder är man inte lätt att upptäcka.

Inga kommentarer: