torsdag 30 juli 2009

Morgonfest igen

Morgonfesten på söndagsmorgonen skulle visa sig bli lång, först morgonfest, sedan förmiddagsfest, eftermiddagsfest och kvällsfest. Den gråhårige och jag, vi gosade i en säng ett tag, sov en dryg timma vid tre olika tillfällen medan festen fortsatte. Räknade snabbt ut att vi delat på ca 120 (!) öl och en flaska vodka. Till saken hör att halva gänget gått före kl 10 på förmiddagen… Då hade jag redan givit upp planerna på beach volleyboll och var mer inriktad på läderklubbens beach party. Morgonfestens bästa citat kommer från nummer 2 som meddelade nummer 1 att ”Du har en könsbehåring som liknar Agnes hår”.

En av killarna (som inte är så blyg) lade sig för att sova redan efter en timma eller 2, när han sedan vaknade traskade han omkring naken ett tag och somnade sedan naken stående mot en dörrpost med en öl i ena handen. Vid 8 snåret på kvällen kom någon på att det var dags för pizza, den satt fint då jag inte ätit nått på 28 timmar. Efter det blev det liggplats på olika ställen för oss som var kvar och den gråhårige var inte längre värst intresserad av mig, så jag kom fram till att jag lika gärna kunde gå ut. Avtalade med det halva paret att jag kunde komma förbi och sova om jag var där mellan 07.30 och 08.00 på måndagen (dvs mellan deras uppklivning och jobbresa). Morgonfesten hade då varat i 17 timmar…

Turligt nog hade jag förberett mig, så jag hade en omgång ombyte med mig, så jag bytte om och begav mig ut i kvällen. Hamnade i den vilda baren och snackade lite skit med bartendern. Lördagskvällen hade tydligen varit den tredje bästa försäljningsdagen i barens historia, vilket också visade sig i att det inte fanns några kalla öl efter kl 23, så också på söndagskvällen. Halvljumma öl är inte så spännande. Bartendern berättade också att man hade extraöppet fram till kl 5 hela veckan, hade jag vetat det dagen innan hade vi stannat där.

Fortsatte i baren tills folket försvann vid 3-snåret, träffade en trevlig italiensk kille som snackade dålig engelska. Lite ung, men söt… När han gått dök en annan ung söt sak upp, en kille jag snackat lite med någongång i baren. Han berättade att han inte var sådär väldigt noga med vilka män han tog emot, de mindre attraktiva fick tydligen betala för det. Ett privilegium för söta, blonda 20-åringar…

Släpade sedan med honom till Dansbaren där det var mycket stilla och tråkigt och sedan fortsatte vi mot Nattklubben. Men när vi kom in ångrade han sig och traskade till bastuklubben för att få lite lem och jag hängde i baren istället. Var nu rätt trött efter påtok för mycket alkohol och funderade på om jag skulle sticka till det halva paret och sova eller åka hem. Men det fanns ju nått spännande också på måndagen, ett lights out party i den vilda baren och det kändes som rätt meningslöst att åka hem och sova och sedan åka tillbaka. Men det var då det plötsligt dök upp nått, min blick mötte hans...


Glöm nu inte att rösta angående detta inlägg!

3 kommentarer:

Kim M sa...

Men vem är Agnes?

Ponte sa...

Någon svensk artist, idolvinnare typ.

Kim M sa...

Haha. Jaha hon.