tisdag 7 juli 2009

Hångel och åt olika håll

I torsdagskväll när jag satt i baren och som bäst funderade på om jag skulle skapa lite kontakt med turisten eller inte så löste det sig utan några som helst problem. Mannen som satt mellan oss gick, så det var inte så svårt att få kontakt efter det.

Det visade sig (som ni kanske listat ut) att han är fransman och mycket trevlig även om han är lite tystlåten och hans engelska är lite svag. Det visade sig att han varit där en gång tidigare när han var på semester med föräldrarna passade han på att gå på stans vildaste bar som 18-åring. Nåja, någon ska väl göra det också...

Beslutade mig för att ta med honom ut och visa stan, hamnade så på nästa bar där jag sprang på den äldre mannen och en hög andra bekantingar, så blev det Dansbaren där det fanns fler bekantingar och till slut Nattklubben med fler bekantingar. Tror aldrig jag sprungit på så många jag känner på en kväll, så Fransmannen frågade "känner du alla i den här stan?"

På Nattklubben blev det lite hångel, sedan mycket hångel och efter det en rejäl omgång hångel och när det närmade sig stängningsdags traskade jag med honom till gatan som går mot stället där han sov. Det var någon som hyrde ut ett rum till turister och det var inte tillåtet att ta med herrar på rummet, så vi kramades ordentlig och gick sedan åt varsitt håll, men hade avtalat att han skulle komma hit på lördagen och sova över. För att läsa fortsättningen så ligger den här.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Så fint ändå.
Att inte råknulla första kvällen.

Ponte sa...

Mycket vuxet...