måndag 23 juni 2008

Midsommardejt

Torsdagen började bra, Araben väntade tills jag kommit från jobbet, så vi fick ett bit mat, en liten promme i lätt sommarregn och tillslut hamnade vi hemma hos mig där det blev lite gosande till fotboll och tillslut skulle vi sova. Tro mig det är inte bekvämt att sova 2 killar i en enkelsäng, måste skaffa mig en större säng om jag ska släpa hem män till höger och vänster...

Araben sov som ett barn, själv kunde jag bara inte somna, hörde en kyrkklocka slå 4, då var jag fortfarande vaken, hörde klockan slå 8, då hade jag vaknat, så 3-4 timmar blev det och jag var inte helt pigg innan. Så Ponte påbörjade midsommaraftonen som zoombie, han ville gosa och jag ställde upp lite iallafall även om jag då bara ville vara själv i min säng.

Nåja, vi stack hem till honom och sedan till Köpenhamn där vi återigen såg på fotboll bland en massa hetsiga testosteronstinna unga heteromän, det är en helt annan respekt bland folk på homoställen. Men det var faktiskt någon som flyttade en stol och satte sig 1 meter framför mig mitt i bilden som frågade om han satt ivägen, annars fick man liksom säga till. Det var en kille som stod och snackade med folk mitt i bilden, kände för att nämna att "hålet i ditt huvud är inte tillräckligt stort för att jag ska kunna se reklamskyltarna"

När spelandet var över gick vi på en av mina favvobarer, den gillade han inte alls, sedan gick vi på en av hans favvobarer, det är mitt värsta hatobjekt (fast ska jag vara riktigt ärlig var det inte så illa där som det varit tidigare). Problemet var att jag noterade redan på tåget till Köpenhamn att vi liksom avhandlat allt och att vi inte hade några vettiga samtalsämnen. Jag behöver träffa killar som är lite kreativa när det gäller samtalsämnen för annars blir det pinsamt tyst eftersom jag är värdelös på det. Men när vi var på hans favvobar träffade vi på 2 av mina bekantingar, den ena har lite rötter i arabvärlden, så de kom bra överens, det var skönt.

Fick sedan höra när halvaraben och jag tog rykpaus att Araben presenterat det hela som ett vänskapsförhållande, så när vi traskade vidare efter en stund så snackade vi igenom det hela och kom fram till att vänner låter som en bra grej och så ser vi vad som händer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, vänner ska ni vara.
Varken mer eller mindre.