måndag 30 juni 2008

Blodgrupper

Det blev som sagt en tur till Danmark i fredags, första stället började bra för där fanns en trevlig bartender och ett par stammisar att hänga med, men när diskussionen ramlade inte på teknik så var det inte så överdrivet skoj längre. Såg en helt OK man att titta lite på, men han ville nog ha någon med betydligt tuffare framtoning än mig verkade det som.

Eftersom jag höll mig på sidan i diskussionen så blir det ju automatiskt så att man dricker snabbare när man är tyst och inte hänger med och det gjorde jag, dessutom kom man på att det var läge att tömma i oss shots. Shots på fastande mage är inte så överdrivet bra, hade fått en sallad till lunch och 2 mackor till middag...

När jag gick vidare såg jag först till att få en liten matbit och när jag nådde nästa ställe träffade jag på ett par bekantingar efter att jag beställt och ibland går man ju på att det är OK att folk hetsar en till att dricka snabbt.

När vi så kom till nästa ställe kände Ponte att det fick bli en paus i ölandet och 2 timmars kaffedrickande följde (det var svagt och beskt, men vad gör man inte). Jag var ärlig och berättade för alla som undrade att kaffe var bra när man kände att man behövde en liten paus från alkoholen. Men jag fick svaret från någon att han inte hade de problemen eftersom hans blodgrupp var Bombay Saphire, jag gick nästan på det, inte...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland bara måste man ha lite kaffe i kroppen.

Ponte sa...

Ganska mycket till och med...