tisdag 10 juni 2008

Fasta

Så vaknade man på nationaldagen efter i runda slängar 4 timmars sömn, misstänker att jag inte var nykter då, låg och tryckte i soffan en timma och lyckades somna med kläder på under täcket i soffan och vaknade 4 timmar senare sjöblöt av svett, det var då 28 grader i lägenheten. Masade mig upp, kände mig rätt pigg, kokade kaffe och avstod från brödet, datumen hade gått ut.

Så funderade man efter att man fått lite kaffe i kroppen om man skulle släpa sig till duschen och ge sig iväg hemifrån för att hitta nått att äta eller om man skulle steka ett par ägg, det senare kändes som lite klent och det första kändes som för jobbigt. Så jag satte mig framför datorn och spelade strategispel, men efter en timma kände jag mig bara väldigt ensam och väldigt sugen på att få lite fysisk kontakt, så på 2 minuter bestämdes att det blev en Köpenhamnsrunda trots att jag ju hade en sådan inplanerad med Ridaren på lördagen.

Så det blev till att göra sig iordning och ge sig av, planen var enkel, ett par öl i en bar och sedan bastuklubb. Kom iväg hemifrån ett par timmar senare än normalt, hade otur med anslutningarna och dök upp i Köpenhamn kl 23. Hemma hade jag ju inte ätit nått, så jag hade planerat in McDonalds, men jag var vrålhungrig när jag väntade på min anslutning så det blev en macka, så med totalt näringsintag de sista 20 timmarna av 2 muggar kaffe och en macka gav jag mig ut i Köpenhamnsnatten. Turligt nog hade jag vattnat blommorna innan jag åkte för det skulle dröja 40 timmar tills jag återvände.

Inga kommentarer: