fredag 27 juni 2008

40-årskris botas med lammisar?

Härligt med fredag, men i mitt liv finns idag ett stort orosmoment, jag har nämligen sedan igår 40-årskris... Tokrädd för att livet liksom bara springer förbi och själv hinner man inte med allt man vill innan det är försent. Man får hitta någon lammis och smeka på för att bota det kanske, fast snart är allt utan rollator att betrakta som lammis...

Busschaufförer tror jag generellt måste vara en av de minst attraktiva yrkesgrupperna, de flesta är äldre, rundlagda och helt ointressanta, men idag hände det. Jag tror han kanske är sommarvikarie, han är iallafall ny, 25-30 med rötterna i östra medelhavsområdet någonstans, het som lava!! Tappade helt fattningen och fumlade med mitt busskort och hittade en plats där man i en av speglarna kan se chaufförens ansikte (fast bara snett uppifrån tyvärr). Så jag är trots allt på mycket gott humör.

Igår såg jag också någon lavahet, iklädd pilotuniform, dvs blå åtsittande byxor som avslöjade att det fanns en liten och troligen fast bakdel där innanför och en vit skjorta vars axelklaffar hade tre sträck i guld, någon som kan identifiera vad han har för yrke? Också han är 25-30 med rötterna i östra medelhavsområdet någonstans, mycket fin men dessvärre ett alltförkort möte...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag möter sällan människor som är lika karltokiga som jag själv.
Men du, du är det.
Underbart.

Rexxie sa...

En kapten....

Anonym sa...

Om det var en Militär:
* i flyvapnet(med typ vingar ovanför strecken)=Överstelöjtnat
*i flottan(om översta strecket var en cirkel, typ)=Kommendörkapten
* i amfibiekåren(om översta strecket var typ en droppe)=Översteklöjtnant
* om strecken var mindre=furir…
/BåstadGrabb
Tiden i Lumpen sätter sina spår...;o)

Ponte sa...

Kim - är det inte underbart... We love men!!

Rexxie - är du säker?

Båstad - tack för infon, sånt har jag förträngt, men jag tror det var civilflygsuniform han hade.

Rexxie sa...

Näe...

Rexxie sa...

Var tvungen att kolla, och på min tid (=stenåldern) hade kaptenerna i flygvapnet tre streck, men det har tydligen ändrats...

http://faktabanken.nu/gradbeteckningar.htm

Ponte sa...

Har nu hittat en bild och lagt upp...