fredag 6 juni 2008

Det sket sig!

Om man får tro på meteorologerna så är det här den sista fina helgen för den här gången och det hela påminner om förra året plötsligt, det var jättesoligt och jättefint i slutet av maj och början av juni tills skolavslutningarna. Den gången pekade alla prognoser på att det fina vädret skulle fortsätta men så med ett par dagars varsel ändrade man prognoserna och ja ni som var i södra Sverige ifjol kommer ju ihåg hur resten av sommaren blev, översvämning, regnrekord och en lerig roskildefestival. Jag hoppas det inte blir så igen...

Och jag som planerat att njuta av helgen och ta det lugnt har nu på fredagskvällen ångrat mig och känner ett visst behov av att inte ligga hemma i soffan ikväll och kolla på TV och imorgon njuta av solen, istället antar jag att det blir sängen och soffan större delen av morgondagen också, scheisse (eller hur man nu stavar till det)... Vi ses i baren ikväll eller på nått annat skumt ställe!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja huvva! Obehaglig repris av 2007!

Ponte sa...

Vi hoppas slippa det!!

Anonym sa...

Gör som jag o åk till södra europa 2 månader, garanterat bra väder :)

Ponte sa...

Vissa har ju tur!