torsdag 26 april 2007

Sex på jobbet

Vi börjar dagen med en lista och återigen är den stulen från Pierre

Vill du bli chef?
Om jag fått frågan för ett par år sedan hade det nog blivit ja, men nu vet jag bättre.

Har du haft sex på jobbet?
Nej inte än

Förutom Sverige, vilket land skulle du vilja arbeta i?
Jag kan nog tänka mig lite av varje, men Danmark vore ju kul

Behöver fackets makt försvagas i Sverige?
Japp, facket är mer till skada än nytta, även för arbetstagarna

Säger du vad du tycker på jobbet?
Nu för tiden skiter jag i vad folk tycker om mig, så vanligtvis är det jag som får äran att ta chefen i hampan

Vad är din är det första verktyg du som chef för interninformationen skulle installera?
Ett spamfilter?

Tror du på jämlikhet mellan könen?
På det privata planet gör jag skillnaden att det ena könet uteslutande är för vänskap medan det andra också kan användas annat. Annars så är det inte nått snack, klart män ska ha lika låg lön som kvinnor, klart kvinnor ska ha hälften av pappadagarna...

Har du stulit från jobbet?
Någon penna och något block har väl råkat på att lifta hem

Har du fuskat med lönen?
Nej, men jag avstod från att påtala när jag fick påtok för mycket för några år sedan. Det var sista lönen från det företaget och istället för ca 15000 minus skatt = 10500 fick jag 15000 plus skatt i handen 19500. Trodde jag skulle få rejäl kvarskatt, men det hände inte...

Har du blivit förälskad på jobbet?
Ja, det var ett par år sedan, innan jag kom ut och jag visste inte att han också var gay förrän efter han hade slutat. Sabla otur... Snygg kille, toktrevlig och bra på alla sätt och vis.

Vet du något riktigt smaskigt om en kollega som du aldrig har berättat?
Inte om någon nuvarande, bara om tidigare kollegor som jag fortfarande umgås med

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Kan du inte leta upp den där Hunken?

Ponte sa...

Jo, fast jag är lite feg när det gäller sånt... Jag har en plan när jag springer på honom, han lär extraknäcka ibland som bartender på homsebar