fredag 20 april 2007

Om Bastuklubben

Någon gång för några månader sedan var ämnet bastuklubb uppe i en kommentar till nått blogginlägg (som jag nu inte kan hitta) och jag lovade att berätta hur det var. Så nu tänkte jag idka folkbildning och dela med mig...

Ingången är lite anonym, ser ut som ingången till en bättre dansk våning, man får ringa på, dörrlåset surrar och när man kommer in sitter en ensam man bakom en disk. Man betalar, får en ljusblå handduk, en kondom och en nyckel med plastrem.

Vi kom in till ett omklädningsrum där vi klädde av sig allt, la kläder och skor i ett skåp och fäste handduken runt midjan (om man inte känner för att gå runt naken och det gjorde inte jag). Bredvid omklädningsrummet fanns ett duschrum och toaletter. Kommer inte ihåg om bastun (som jag inte var inne i) låg där eller på nästa plan...

Vi gick uppför en brant trappa (heltäckningsmatteklädd sådan) mötte några halvnakna män. Det hördes en del stönande ljud, belysningen var porrigt dämpad. Folk rörde sig runt på plan 2 där det i mitten fanns ett gäng bås med dörrar som gick att låsa innifrån, likaså längs väggarna så den enda fria golvytan var som en korridor.

Det var både yngre och äldre män som gick runt, vissa utan handduk, men de flesta med. I en del bås fanns ett hål i lagom storlek så det inte skulle gå att se den andre personen, och i en del bås fanns en liten tv som visade porrfilm. Den första jag såg visade konstigt nog en heterofilm.

Det ska tydligen finnas en våning 3 också, men dit tog vi oss aldrig. På den våningen lär det pågå mer avancerade övningar om man får tro stammisarna...

Stället var fräschare än jag trodde, en svag rökdoft (danskar är inte så generade över att röka varsomhelst), man såg sig ju omkring i båset, men det verkade nystädat, duschrummet snyggt och på det stora hela var det långt över förväntan. Det enda jag tyckte var olustigt var ljuden, en hel del stön som ekade i lokalerna men jag tror det kommer bli fler besök.

Det blir 4 penisattrapper av 5 möjliga...

6 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Jag har för mig att jag läste att du gick dit med ett ragg? Varför gick ni inte hem och pippade?
/Pryd-K

Ponte sa...

Kim - För många mil hem till mig och han bodde på vandrarhem och var lite generad över vad de andra 5 i samma rum skulle tycka

Kim da Costa sa...

HAHAHA! Och de andra 300 på b-klubben då!? Muahahahahaha.
Puss.

Jag har FAKTISKT varit på ett sådant ställe (i Kbh). Mer om det en annan gång..

Ponte sa...

Kim darling - den historien hoppas jag dyker upp i en blogg nära mig snart! 300 homos på samma ställe iklädd endast handduk, lovely!

Kim da Costa sa...

Du missförstod mig en smula (vilket inte är så konstigt insåg jag när jag läste igenom det jag skrev). Jag menar bastuklubb i Köpenhamn. Säkert den du häckar på. Det var dock INTE meningen att gå dit och jag hade INTE trevligt och jag ska INTE gå dit igen.

Ponte sa...

När du kommer till CPH, ska vi måla byn röd, hänga på bastuklubben, lesbobaren och alla de andra ställena, lovely!