torsdag 19 april 2007

Geografilektion

Kim hunken föreslog en personlig geografigenomgång och här kommer en snabb sådan innan jag ska springa till närmaste bar och supa kollegorna under bordet!

Född och uppvuxen i middle-of-nowhere Norrlands inland, eller middle-of-nowhere är nästan en komplimang.

Flyttade som 20-åring till Stockholmsförorten för att plugga, trots att planen var Uppsala eller Luleå.

Efter 3,5 år i hufvudstadsområdet gick flyttlasset lika långt igen och man hamnade i den Skånska myllan istället där man nu hängt i 7 år.

Framtidsplanen är att eventuellt flytta till underbara Köpenhamn eller nått annat trevligt ställe. Är mer en storstadsmänniska än en glesbygdsälskare...

10 kommentarer:

Aronson sa...

Längre och längre söderut verkar det som. Snart blir det Canberra eller så...

;-)

Anonym sa...

Åh, jag vill ovkså flytta till Köpenhamn!

Kim da Costa sa...

Å, jag älskar när karlar gör som jag säger!

Ponte sa...

Aronson - Japp, eller till ZAR för att hitta en Kimberley Diamond...

Honken - Det är lovely i CPH, men har inte du just skaffat en ny trendig lägenhet?

Kim - Det finns ju vissa mäns uppmaningar man inte kan motstå, oj nu rodnade jag lite lätt igen...

Anonym sa...

Ååhh jag SKA plugga i Köpenhamn inom ett par terminer.. då får vi hänga hela tiden typ!

Ponte sa...

Tennis - Lovely, då ska jag lära dig dricka gammeldansk!

Kim da Costa sa...

Du är nog full nu. Medan jag sliter och sliter.

Ponte sa...

Börjar bli nykter, men det ska jag nog rätta till snart!

Kim da Costa sa...

Klart du ska. Partyråtta - vet hut!

Ponte sa...

Oh ja, ikväll ska jag ut med gänget som kan supa Boris Jeltsin under bordet...