tisdag 10 april 2007

Mer experimenterande

Nu har jag experimenterat vidare med Eurovision Scoreboard Simulator och efter 10 gånger där röstera vägts enligt "current betting odds" från Paddy Power, har jag följande mönster.

Vinnaren är en av:
Schweiz (rank 1)
Serbien (rank 5)
Cypern (rank 11)
Bosnien (rank 31)
Vitryssl. (rank 5)

Längst ner kommer:
Frankrike (rank 18)
Litauen (rank 39)
Sverige (rank 2)
Finland (rank 19)

Ranken är den ranking som samma spelsite använder, så resultatet är aningen förvirrande. Bosnien ger 66 gånger pengarna, så man kanske skulle satsa en slant.

Tilläggas kan att Sverige hamnade 4:a en gång och nästan alla andra gånger bland de 6 sista och en gång sist med 0 poäng.

Danmark som jag håller lite på kom vidare från semin ca varannan gång och kom 3:a en gång, top 12 ytterliggare en gång och lägre de andra gångerna.

Av den lägst rankade tredjedelen var det bara Nederländerna som lyckades komma till final (1 gång).

Och till er som undrar "har snubben inget bättre för sig" så kan jag meddela att jo jag borde jobba, men nu ska jag till Statoil och köpa choklad, och jo jag är smått tokfaschinerad av siffror (och snygga män).

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Du är så experimentell...
;)

Anonym sa...

Serbien kommer vinna. Jag lovar.