tisdag 3 april 2007

Egoist javisst

Har stulit den här listan från Tennis


Skolkade du någon gång i grundskolan?
Jag var en sådan förtryckt mönsterelev, glasögonorm och plugghäst i ett. Men på gymnasiet hände det att jag kände efter lite väl noga om jag var sjuk eller inte, men skolkade gjorde jag nog inte direkt. Var på tok för seriös i skolan, hade så lätt för att lära mig så jag behövde inte bry mig om läxorna…

Har du fått någon att börja gråta öppet genom att vara elak?
Ja, senast på jobbet för några månader sedan när jag hade en rejäl diskussion med en kollega (tillika den värsta besserwissern jag någonsin träffat på), som är lindrigt flexibel, det hela slutade med att hon ilsknade till och grät efter att jag försökt förklara nått 10 gånger och hon inte fattat det och därför ansåg att jag tyckte att hon var en idiot.

Vad är det mest egoistiska du gjort?
Startat min egen blogg för att hävda mitt stora ego… Jag vet faktiskt inte, kommer inte på några bra gärningar från modern tid just nu.

Har du gått/cyklat/kört mot rött ljus medvetet?
Röd gubbe ser jag som en rekommendation enbart. Men i Danmark kan man få böter, så jag väntar fint tillsammans med danskarna.

Har du fått en present som du inom en vecka kastat i avsmak (snittblommor räknas inte)?
Nej, men jag har fått sådant som kommer att ligga längst bak i garderoben några år innan plagget ges till Myrorna (utan att det någonsin använts)

Du hittar ett omärkt kuvert med sedlar på trottoaren. Vad gör du?
Tycker lite synd om personen som lämnat dem där, men har inga planer på att leta fram ägaren. Det regnar manna från himlen!

Har du sjukskrivit dig då du egentligen varit bakfull?
Nix, men en gång bestämde jag en torsdagskväll för att skita i att jobba på fredagen och gå ut med mina studentpolare, så det var en planerad stanna hemma dag. Det är nog enda gången.

Ber du om ursäkt när du gjort något fel och som drabbat andra?
Det försöker jag verkligen göra

Provsmakar du i mataffären utan att redovisa i kassan (produktrepresentation räknas inte)? Typ smakar på vindruvorna.
Det skulle jag ALDRIG göra.

Påpekar du om du får tillbaka för mycket växel i kassan?
Jag brukar inte kolla växeln jag får tillbaka, är helt förvirrad vid sådana tillfällen

Skulle bjuda en vegetarian på ?vegetarisk maträtt? som du i själva verket har kött i?
Jag är inte vegetarian själv, men man ska inte jävlas med folk i onödan, kort sagt, NEJ

Du släpper dig på bussen med både doft- och ljudsensationer. Vad gör du? Rodnar, låtsas som ingenting eller nickar menande mot någon gammal tant och viskar till andra medpassagerare ?inkontinent och dement??
Skulle det hända så skulle jag nog försöka se ut som om jag inte märkt varken de kubik dm gas som lämnade min tarm och inte att gasen svider i ögonen…

Vågar du som vuxen berätta för dina föräldrar att du tjuvrökt som barn?
Nej. Och de vet inte om att jag fortfarande tjuvröker dagligen

Köper du ekologiskt/kravmärkt?
Rätt ofta, i den mån det finns. Ekologiskt kaffe, mjölk och grönsaker i alla fall.

Om en polis till synes trakasserade någon ? skulle du ingripa?
Jag är för feg och blyg för sådant, tyvärr.

Du ringer och röstar på en låt i melodifestivalen. Gör du det p.g.a. låten eller p.g.a. att en viss summa går till SOS Barnbyar?
Låten.

Du jagar bussen för att hinna till jobbet i tid. Några meter från bussen faller en farbror handlöst ? vad gör du?
Har varit i situationen, fast det var en tant med rullator som körde över trottoarkanten och stod på näsan. Jag stal rullatorn och sålde den på loppis. Nej, jag hjälpte tanten upp, och hennes polare (också med rullator) fick sedan ta hand om henne, nästa buss gick 5 minuter senare så…

Är det okej att ta hem några block och pennor från jobbet utan arbetsgivarens vetskap?
Har väl hänt

Vad tänker du egentligen (betoning egentligen) när du får höra att din djupt hatade lärare hastigt gått bort?
Äntligen, pensionssystemets pengar kan användas bättre.

Har du ett samvete? Finns där lägen där du är totalt samvetslös och finns där situationer där du är riktigt blödig?
Ibland kan man komma på sig själv med att ha gjort nått som man i efterhand kännt att man inte skulle ha, men det händer säkert alla. När det gäller raggning kan jag känna mig lite skyldig ibland... Riktigt blödigt brukar jag bli när någon ställer upp och hjälper mig utan att jag ens bett om det. Eller när jag ser killar som håller hand ute på stan, oh snuttisar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Daglig tjuvrökning är bäst!

Anonym sa...

Åh herregud, jag har nästan blivit överkörd i Köpenhman en gång när jag gick mot röd gubbe där. Major trauma.

Ponte sa...

Honken - jodå man får så sexig whiskyröst...

Tennis - överkörd är väl inte så farligt, men att bli tagen av polisen för att gå mot röd gubbe, det måste vara traumatiskt...

Kim da Costa sa...

Mmm... Whiskystämma minsann.