torsdag 19 november 2009

Ska man ta sängvägen?

När det närmade sig stängningsdags i den Vilda baren i fredagskväll så hamnade jag i snack med turisten jag sett tidigare på kvällen, ännu en amerikan. Lyckades på något vänster med att para ihop honom och en av bekantingarna som dagen till ära inte var jättefull utan bara lite ”tipsy” och annars på bästa humör.

Blev lite orolig för att ställa till nått om jag hängde med dem, turisten verkade fortfarande glad för mig, så de skulle till Dansbaren och jag traskade till en annan bar. Det var också så att jag ville skjuta upp besöket i Nattklubben en stund eftersom nattklubb i skinnbyxor är lite sådär om man säger… För om Dansbaren var lika tråkig som den varit de sista gångerna skulle mitt besök inte bli så långt.

Nådde nästa ställe och sprang direkt på en bekanting i snack med en jobbig människa. Hade turen att träffa på några trevliga människor, eller rättare sagt en trevlig kille och hans kompisar. Så dök turisten och bekantingen jag parat ihop honom med upp, det var tydligen dött på Dansbaren, tur jag inte gick dit. Men de båda hade verkligen hittat varandra.

Den trevlige killen lämnade sina kompisar och snackade en massa med mig och vid väl valda tidpunkter sa han ”Vi kysser alldeles för lite i den här baren” och så gav han bartendern, mig och ett par andra en rejäl puss. Det var rätt uppskattat om än några blev aningen överraskade… Så började några dansa och vips så var halva klientelet uppe och dansade, mycket trevligt, och ovanligt på det stället.

Efter lite mer snack så visade det sig att stället där han jobbar hade haft en annons ute där de sökte en sådan person som mig. Sista dagen var just den fredagen, men han skulle fixa lite och dra i ett par trådar, stället är för övrigt något av ett drömställe att jobba på.

När den trevlige killen så undrade om jag inte ville hänga med honom hem till några polare på efterfest blev det lite svårt. Han var ju inte direkt min typ, men man kunde kanske tänka sig att hoppa i säng med honom bara för att han skulle dra i rätt trådar. Men nu var det ju faktiskt bara en efterfest även om det kändes som om det nog skulle kunna bli mera. Var lite osäker på hur jag skulle göra…

2 kommentarer:

Kim M sa...

Sängvägen är inte alls fel om man verkligen vill ha jobbet!

Om jag vågar ska jag säga så där i nån bar nån gång, att det pussas för lite. Och sedan slå till.

Ponte sa...

Tycker jag du ska göra