onsdag 18 november 2009

En jacka som försvann

Så var det dags för nästa helgs bravader

I fredags skulle jag träffa en kompis på sena eftermiddagen och gå på en turistig grej i Köpenhamn. När jag som bäst hade börjat förberedda mig för det hörde han av sig och berättade att han låg hemma sjuk. Så det blev ändrade planer. Bestämde mig först för att vänta till lördagen innan jag hittade på nått, fredagen den trettonde är kanske inte bästa dagen för äventyr.

Hur det nu var så tröttnade jag på att vara hemma och begav mig mot Danmark på kvällen trots allt. Lite otur blev det i hemmet där jag lyckades koka potatisarna torra. Bankomaten fungerade inte, tåget till Köpenhamn gick när jag nådde perrongen och nästa var försenat. När jag sedan satt på tåget insåg jag att jag glömt att raka mig i de nedre regionerna.

Men så hade jag också lite tur för på väg till den vilda baren stack en stor gatsten upp 10 centimeter, men den såg jag just innan jag skulle sätta foten i den, så jag lyckades undvika den oturen i alla fall. Den hade gjort ont…

Hamnade i den Vilda baren, det var stilla, många av dem som kom direkt från jobbet hade gått hem och kvällsfestarna hade inte dykt upp. På vägen in mötte jag en kraftig kille i överrock vars axel jag fick hårt mot min spinkiga motsvarighet. Efter en stund i baren skulle den minst nyktre kunden gå hem och saknade då både sin jacka och sin väska. Mannen verkade inte bry sig direkt, någon hittade hans väska i nått hörn, men jackan sågs inte till. Det antogs att mannen jag mött på väg in hade fått med sig jackan.

Efter en del tjafs om jackor begav sig den onyktre ut i natten, ut i regnet och några nycklar hade han inte kvar. Valde att inte lägga mig i, men någon annan begav sig ut och letade runt i gathörnen efter jackan utan resultat.

Längst ner i baren satt en kille, som uppenbarligen var turist, och flirtade med mig, vilket på sätt och vis var förståeligt för jag var den enda under 45 (om man inte räknar bartendern). Kom fram till att han nog inte riktigt var nått av intresse för mig.

Så dök några trevliga bekantingar upp, men ingen av dem kände för att klä av sig naken. Trekantskyssaren hade återigen en massa problem med sina båda pojkvänner och jag kände ärligt talat inget större intresse av att lyssna några timmar igen på det. Men snäll som är så ställer man ju upp en stund.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Usch igen för såna där jack- och väskdramor.
HUVALIGEN.
Inte undra på att gammel-Kimman stannar hemma.

Ponte sa...

Det finns viss chans att jackan bara hängde på nått dumt ställe.