fredag 13 november 2009

Materbjudande

I helgen som gick hade jag bestämt mig för att hålla mig hemma, jag skulle ju få besök. Det var nämligen ingen mindre än Spicy som skulle komma förbi, men ni som följde min fredagskväll vet ju att han inte varken dök upp eller hörde av sig.

Så fram på lördagskvällen kände jag inget större behov av att se DR2’s temakväll om rumpor utan bestämde mig för att ta en Köpenhamnsrunda och se dem live istället. På tåget träffade jag några glada människor som skulle till Köpenhamn och festa. De visste adressen de skulle till, men inte mer. Min hjälp var inte mycket värd för gatan fanns inte på min karta som alltid ligger i väskan.

Nådde fram och begav mig till den Vilda baren där det var väldigt stilla för att vara lördagskväll. Träffade några trevliga bekantingar och någon jobbig äcklig svensk gubbe men hade turen att ingen avslöjade mig som svensk. Hade megatur för en annan jobbig människa var på väg att ta platsen bredvid mig när trekantskyssaren dök upp, så jag höll platsen för honom istället. Han hade problem med en av pojkvännerna som tydligen är hypokondriker när det gällde könisar och nu trodde han fått en igen.

Ett par onyktra bekantingar dök upp och skulle hela tiden tafsa på mig, men det klart man ställer upp. När det skulle till att stängas skulle trekantskyssaren hem och bjöd med mig på mat, men jag hoppade det erbjudandet och skippade ätandet. Gick istället till nästa ställe, stället med den trevlige bartendern, men det var hans tradiga kollega som jobbade istället.

Inget spännande hände på det stället förutom att jag var sist ut som vanligt, dags att gå vidare igen.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Så det var Spicy! Fy farao för honom!

(Jag är nog lite som den hypokondriske pojkvännen.)

Ponte sa...

Spicy är en utmärkt sängvärmare och dessutom trevlig...