onsdag 17 december 2008

Shotspel

Onsdagskvällen fortsatte. Gick först till en bar där de har spegel på toaletten, behövde fixa håret efter duschandet och utan spegel (eller vid en spegel med nakna män springandes bakom) är hopplöst.

Traskade sedan tillbaka till stället där kvällen började för att fortsätta snacka med killen jag träffat tidigare, han hade ju sagt att han skulle stanna ett tag till, men han var dessvärre inte kvar. Träffade istället en av bartenderna som satt och drack drinkar med sin kompis som tydligen gjort slut dagen innan. Höll låg profil och lät dem ta hand om varandra, men blev sedan indragen i snacket.

Den ena satt killen och käkade popcorn och när hans skål var slut skickade jag den som stod bredvid mig, den andra killen såg inte när den kom utan satte sitt glas i den förstes arm och så hade de båda delat ut en nyinköpt söt drink över varandras kläder, oj så det kan gå, tusen glasbitar på golvet...

Nåja, vi hade rätt trevligt, och när folket började tunnas ut gick de andra två och jag hängde på dem vidare. Sedan blev det hela inte jättebra, för någon kom på den lysande tanken att det skulle spelas shot-spel. Spelas det även i Sverige??

10 rutor skapas med hjälp av tändstickor och 10 shots placerades ut. När man fick en 3:a eller 6:a på tärningen var det till att plocka bort en tändsticka och den som öppnar en ny ruta tar en shot. Den som sedan tar bort den allra sista tändstickan får betala hela omgången. Nu var vi 4 som spelade (vi tre och den inte alltför översysselsatte bartendern på det stället) och vi spelade 2 ggr. Statistiskt sett skulle det ju bli 5 shots per man och det lyckades jag pricka, jobbigt...

Så blev det stängningsdags och de båda andra gick hemåt och jag traskade till ett sent ställe där det inte var många människor och inte värst roliga, men det var ju bättre att sitta inomhus än på en kall station i tre timmar. Kände mig hyfsat berusad när jag tillslut traskade till tåget.

4 kommentarer:

Daniel sa...

Menar du att du gick hem ensam????

Ponte sa...

Nejdå, jag tog tåget...

Anonym sa...

Det var ett trevligt spel.
Det spelar vi.

Ponte sa...

Ett utmärkt sätt att bli onykter på...