tisdag 2 december 2008

Första dagen

Så har mitt första dygn som arbetslös passerat, det gick bra. Hela eftermiddagen kändes som en vanlig söndag... Dagen började bra, Spicy låg naken och gosig i sängen bredvid när jag vaknade även om vi inte hade tid till nått gos direkt och jag får så dåligt samvete när jag fixar frukost, klär på mig och får honom att känna att han ska klä på sig också. Men det var ju nödvändigt.

Så blev det en tur till Arbetsförmedlingen och efter några snurrar runt där inne så var det fixat (tog mycket kortare tid än jag trott faktiskt) och efter det blev det fika och mysig promme i kylan med Spicy ett par timmar innan han skulle hem. Han har några söta uttryck, jag gillar honom skarpt...

När han åkt hem blev det 2 timmars tupplur i soffan, matlagning och tillslut 4 avsnitt av QAF säsong 4 (som jag nätshoppade från Frankrike tillsammans med säsong 5), så jag har nått att göra i veckan. Har inte riktigt förstått att jag inte har nått jobb att gå till, men det dimper väl snart ner i min tröga skalle kan jag tro. Så först dagen i mitt nya liv var riktigt bra måste jag säga!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen du ser.
Du gillar honom skarpt!
Är det en kyrkklocka jag hör i fjärran?
Är det små bebisfossingar jag hör springa fram på parkettgolvet?

Ponte sa...

Jag är rätt säker på att det INTE kommer att inträffa...

Anonym sa...

Rätt säker betyder inte toksäker.
Så jag fortsätter tro på det jag säger.

Daniel sa...

Låter som en härlig go arbetslöshetsdag!

Ponte sa...

Kim - nåja, vi får se vad som händer...

Daniel - Det var det minsann!