torsdag 11 december 2008

Lördagsfesten

I lördags när jag sovit i 5 minuter så ringde telefonen, det var kompis R som skulle hålla improviserad fest i hemmet med gemensam utgång efteråt. Funderade på förslaget i ca 3 sekunder och tackade sedan ja.

Festen började bra, trevligt folk och R som mittpunkten i hela sällskapet (det är hennes givna plats). Men efter ett par timmar dök två andra upp som också ville vara mittpunkter och försökte verkligen med det. När tre utåtriktade personligheter försöker kämpa om vem som är mest mittpunkt så blir vi andra blyga tysta ännu tystare och försvinner liksom mitt i det hela. Det blir mycket tråkigt, så också denna gång.

De andra två skulle bara titta in en stund, men stannade tills det var dags för utgång. På stället vi gick till var det rätt lugnt och turligt nog hade man dämpat belysningen sedan vårt förra besök för då var det nästan solbrillor på. Men jag måste säga att de hade en fin croupier tills man noterade att om man har rejäla bröstmuskler och stora hårda bröstvårtor så ser det inte så jättebra ut med vitt jättetajt linne...

Sedan gick gänget vidare, men jag kände inte för fler heteroställen utan gick hem till min sköna säng istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du gick hem till din sköna bögsäng.

De där mittpunkterna ska veta hut.

Ponte sa...

Nejdå, men de får gärna krascha fester där jag inte är säger egoisten i mig...