torsdag 18 december 2008

Julbestyr

Idag har jag gjort nått jag inte gjort på många år. Eftersom jag ska fira jul i Skåne för första gången så har jag minsann skrivit julkort till hela familjen, det var inte så lätt med adresserna. Ringde min kära mor för att få adressen till min bror eftersom han inte lyckats komma sig för att skriva sig i lägenheten där han bott i 3 år och därför har fel adress på Eniro.

"Ingen aning" var svaret, så jag sökte på flickvännen, men hon har hemligt nummer så det gav inte heller nått. "Men", sa den ömma modern. "Det finns en tant jag känner som bor i grannhuset". Så jag fick söka reda på hennes adress och gissa om det var 2 nummer lägre eller högre där min bror bor, vi får se om det kommer fram...

Annars har jag gjort nått mycket otrevligt och dyrt idag, men det får dyka upp någon annan gång i bloggen tror jag.

Snart jul, det blir nog trevligt med nått nytt tror jag, annars har mina senaste 10 jular sett exakt likadana ut, enda omväxlingen är om min kusin tittat in som hastigast före eller efter Kalle Anka... 12 timmar av mat, fika, mer mat, mer fika, gamla historier som man hört 1000 ggr tidigare, lite TV, uttråkade syskon, mer gamla historier, mer fika, julklappsutdelning, mer mat och tillslut hemfärd långt efter midnatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips är att bli medlem och söka på www.birthday.se. Då kommer adressen upp där man är skriven. Där finns alla, även de med hemliga nummer. Dock så finns ju inte adressen till de som är kvarskrivna. Men det är nog inte din brors flickvän heller *S*
Önskar dig en fin jul!

Ponte sa...

Aha, tack för tipset, det ska jag nog använda nästa gång jag inte hittar någon...

Tack det samma och frossa rejält, speciellt lutfisk!