tisdag 2 december 2008

Firandet

I fredags var det till att ut och fira tillsammans med en radda tidigare kollegor som jag umgås med, mycket trevligt blev det och Ponte lyckades bli lite berusad. De skulle ju tömma i mig lite och det blev lite blandat kan man väl säga. Men festen blev kul.

Först ett par timmars ståplats i en bar, lönefredagar nästan direkt efter jobbet är kanske inte de dagar man har störst chans att hitta sig ett bord. Sedan blev det en runda och hälften av gänget avvek en efter en och tillslut blev det julsånger som ekade mellan stenhusen under vår väg hemåt... Fick lite lätt panik när jag kom hem, för då var det 10 timmar tills det var dags att ge sig av till Danmark.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Återigen:
ATT
DU
ORKAR!

Jag beundrar dig och din envisa styrka.

Ponte sa...

Det brukar stå i mitt österländska horoskop "Var inte så envis"

Anonym sa...

I mitt brukar det stå ungefär som det gör idag: "Möda ger reslutat".
Dvs. jobbajobbajobba...

Ponte sa...

Det verkar tungt