tisdag 11 september 2007

Och så gjorde jag nått dumt

Jag som aldrig brukar göra saker jag ångrar utan snarare ångra saker jag inte gjort, lyckades med något i lördags kväll som jag ångrade redan innan det hänt men lät det ändå hända...

Jag satt i en bar och hade tråkigt och Vikingen var på väg, då dök de roliga människorna upp, men jag inväntade naturligtvis Vikingens uppdykande men hoppades att eftersom han ju var lite sjuk skulle han gå hem efter en stund så jag kunde fingra på olika män utan att ta någon hänsyn.

Fick också veta att två andra skånska bekantingar var på väg, så efter att Vikingen dykt upp och vi snackat och spanat på en fin rumpa en stund och just lämnat baren så mötte vi dem på gatan. Sedan blev det 1-ölsbesök på ett par ställen innan vi till slut kom till nästa ställe. Bekantingarna skulle på sexklubb och Vikingen och jag satt kvar i baren.

Då kom frågan om jag kände för att hänga med honom hem och efter att ha varit i olika barer i 12 timmar var jag inte så sugen på att stanna 2 timmar till och sedan ha 1,5 timmars restid till min säng, så jag tackade snabbt ja. Ett svar som jag ångrade redan på nattbussen, men men. Jag fick någon att sova med och jag fick god frukost. För är det nått Vikingen är bra på så är det frukostar.

Problemet är ju fortfarande att förhållandeerbjudandet hänger i luften och jag är lite orolig för att Vikingen uppfattade vårt sängdelande som ett ja, eller som ett halvt ja iallafall, klant-Ponte, hur kunde jag vara så dum!

Dessutom ska vi träffas på lördag för då är det stort party som arrangeras av Sabaah (föreningen för de etniska homoerna i Danmark) och Dunst (förening som står till vänster om det mesta, autonoma kulturist kommunist aktivist osv, utmanar LBL, LBL är Danmarks motsvarighet till RFSL, om ledarskapet för HBTQ i Danmark).

Tydligen så är Sabaah-fester riktigt bra och Dunst-fester lär vara de bästa homofesterna, så kombinationen kan bli totalt märklig eller det bästa i mannaminne. Vi får väl se...

Men jag sabbade mina möjligheter att enkelt komma ur Vikingens erbjudande om förhållande, nu kommer det bli svårare och eventuellt mindre vänskapligt, men men. Är huvudet dumt får kroppen lida, så är det bara...

2 kommentarer:

Rexxie sa...

...men ett halvt ja är ju samtidigt ett halvt nej, och det måste väl Vikingen också förstå...

:-)

Ponte sa...

Japp, men planen var ju ett helt nej och det sket sig...