onsdag 26 september 2007

En helg i kompis Hs liv

Kompis H hade i fredags dejt, sedan träffade jag dem och några timmar senare var dejten inte längre intresserad och åkte hem. Sedan fick H hänga med mig och jylländaren några timmar och vi lämnade honom på nattklubb vid halv 8 på morgonen.

Då hade han tagit en öl till, sedan åkt hem, duschat, bytt om och dragit ner 2 kannor kaffe för han skulle träffa en av sina exkollegor, en dam i 70-årsåldern, och hade lovat ta henne med på bingo. Sedan spelade han bingo i 6 timmar, antar att han nyktrade till under tiden han spelade...

Sedan hörde han av sig till mig vid halv 6 på kvällen och hörde efter så vi fortfarande skulle träffas senare och han undrade om det var OK att han sov ett par timmar och kom lite senare och det var det ju. Sedan hörde jag inget förrän vid halv 9-tiden på söndagsmorgonen när jag promenerade hem från stationen. Då hade kompis H vaknat...

Jag sa till jylländaren på fredagskvällen att chansen att H skulle ta sig till bingon kl 11 var mindre än chansen att hitta högstående liv på månen och att chansen att vi skulle träffa honom på lördagskvällen var typ 10%, men hej så fel jag hade. Det är inte lätt att dra runt på bögställen i Köpenhamn hela natten och ha planer på dagen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som vanligt äter du på tok för lite. Med tanke på dina "övningar" behöver du en massa energi.

Ponte sa...

Det är bra, kallar det för Ponte-Bantning, man tappar vikt, bygger muskler och har roligt under tiden...