måndag 24 september 2007

Förspelet blev annorlunda

Varning: Personer som inte känner för att läsa lätt homoerotiska historier kan utan risk läsa detta inlägg.

Den här gången hade jag tänkt äta bättre, så första åtgärd i Köpenhamn var att traska till 7eleven och inhandla en torr halvhård pizzaslice som jag kastade hälften av, så egentligen blev det inte bättre än helgen innan. Hamnade i en bar som vanligt och träffade på ett par bekantingar.

Bartendern, en äldre man, var lite flirtig med mig och den ena bekantingen och när han klev av sitt pass så kom han och satte sig hos oss och försökte hetsa någon av oss till att testa den jättedildon som står på en hylla där inne. Jag kände inte något större behov av att testa och heller inte bekantingen.

Lite senare skulle jag träffa kompis H och hans dejt, så när de hade ätit träffade jag dem, snackade och drack öl med dem och efter ett par timmar så ursäktade sig dejten och åkte hem. Och i samma veva någon gång var det en kille som dök upp och började snacka med oss, så vi släpade med honom på nattklubb, hade hur trevligt som helst och när vi sedan gick vidare alla tre så fick jag höra en osedvanlig dålig raggningsfras, killen vi hade med oss frågade mig "om jag kände för att följa med honom hem för det var så trist att sova själv, speciellt när man är lite onykter".

Så jag följde med honom hem, eller inte riktigt hem för han bodde på Jylland, men han hade lånat sin morbrors lägenhet som låg i samma hus som hans föräldrars. Samma kvarter som Amalienborgs slott, vindsvåning med utsikt över hamninloppet, operan på andra sidan vattnet och kungaskeppet Dannebrog liggandes vid kajen.

Nästa inlägg kommer nog att bli lite porrigare tror jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det överhuvudtaget danskar som inte bor så där posht?

Ponte sa...

Japp, har sovit över i en riktigt sliten 1:a med toan i en ombyggd garderob och ingen dusch/bad möjlighet. Tvättning under kökskranen var det som stod till buds... Utsikten från de 2 fönstren var en grå tegelvägg 2 meter bort.