fredag 21 september 2007

Kladd på golvet

Häromveckan när jag klev på bussen för att åka hem tänkte jag redan när dörren öppnades "helvete vad det luktar sprit här inne", så man kikade efter en riktig lodis, men det fanns ingen.

När jag satt mig insåg jag att det snarare var lösningsmedel. Det visade sig att de som satt i mitten av bussen (barnvagnsparkeringen) hade tappat en liten plasthink med aprikosfärgad målarfärg på golvet och hinken hade sprungit läck och skapat en fin liten pöl. Antar att det tog lite tid att sanera för Skånetrafiken, men men...

Igår på bussen på väg hem klev en man och en kvinna på med en plastburk målarfärg, instinktivt kröp man ihop lite vid rutan för att inte få färg på sig om de tappade den och då tog kvinnan det som en invit att sätta sig, men när hon satte sig lät hon mannen ta hand om burken och Ponte kunde andas ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra!
Burkar ska hållas på avstånd.

Ponte sa...

Urk för burk...