torsdag 20 september 2007

Jobba med negativ IQ

Vad gör man med kollegor som är fega idioter? Har just avslutat en diskussion med en kollega som inte lyssnar av meddelandena i sin röstbrevlåda, hon hade idag 34 st såg jag när jag pillade på telefonväxeln.

Tjejen som inte avlyssnat är ordermottagare, jobbar halvtid och en del kunder har hennes direktnummer. Ursäkten för att inte lyssna av "De flesta säger ju ändå inget..."

Samma person (som inte jobbat mer än 3 månader här och visat klart IQ-brist) hade ett problem igår som hon kom till mig med, som jag hjälpte henne med och när hon sedan skulle registrera den kund som skulle få specialrabatter var jag skeptisk till om det skulle bli rätt så jag sa "Ta hjälp av din kollega för hon vet exakt hur man gör". Hon bad inte om någon hjälp och allt blev fel så kunden fick betala ordinarie pris och sedan ringde hon mig och påstod att det var fel i systemet. "Ursäkta men om du lägger in en kund utan rabatter, hur ska systemet lista ut att du ville ge honom rabatter?"

Jag ska nog avstå från att ha kollegor, iallafall pantade sådana...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Folk ÄR korkade. Det är bäst att utgå från det så kanske man blir positivt överraskad mellan varven.
Skäll ut 'na.

Ponte sa...

Jag skäller inte så bra, jag är mest ironisk... Att folk är idioter förutsätter man, men de flesta brukar ju liksom ha nått positivt, men tydligen inte.