tisdag 16 september 2008

Två begrepp

Förra veckan handlade ett inlägg om att sova gaffel eller gaffelsovning, ett begrepp en läsare inte kände till och inte lyckades googla på. Jag tror det började här, och eftersom mitt vokabulär inte räckte till så verkade sova gaffel som ett passande uttryck.

Kortfattat så ligger man på sidan tätt intill varandra, mage mot mage, bröst mot bröst och nästan ansikte mot ansikte samt slingrar ihop benen lite (det blir annars rätt dålig balans om man ligger helt rak på sidan). Testa, det är skoj, fast det kanske egentligen heter nått annat, vad vet jag...

Begrepp nummer två är att "dricka te" som Daniel skrev, det har i min värld blivit en metafor för one night stand, ingen aning om varför riktigt, men så har det blivit...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gaffeln är inget för mig. Jag kan INTE ligga och andas mot någon. Det känns jobbigt.

Ponte sa...

Det är ett litet minus, men man kan ju hålla andan...

Anonym sa...

Jag tycker det är mysigt.. men man håller ju verkligen på att kvävas efter ett tag! Då får man lixom flytta ner sej lite... och NEJ jag menade inte all the way down... =)

Ponte sa...

Way down är ju också mysigt, men kanske inte det bästa stället att sova på om man inte har en jäkligt lång förstås, öh ja säng alltså...