fredag 12 september 2008

Söndagsöl

När jag så satt på bussen på väg in till Köpenhamn så kom jag på att de där 2 muggarna kaffe ute på landet inte hade givit någon direkt mättnadskänsla, Ponte var nu hungrig och efter lite funderande på McDonalds och annat så kom jag på att det ju var första söndagen i månaden, dvs gratis homobrunch. Jag har gjort det en gång tidigare, men den här gången var det lite trevligare faktiskt...

En av mina bekantingar satt i baren så jag tog plats bredvid honom, han var redan då lite onykter. Jag fick nått att äta och med jämna mellanrum gick lottglaset runt. Den som drar lotten med det högsta numret får betala en omgång shots, jag avstod från att vara med, jag skulle ju bara få mig lite mat och 2 öl hade jag planerat.

Det kom in en man och tog platsen bredvid mig, en sådan som jag vet ska snacka med mig och som försöker ragga upp allt som inte ilsket säger ifrån, så jag höll blicken hela tiden i det högra synfältet för att undvika honom, men det höll ju inte värst länge. Han tyckte att jag skulle följa med honom hem för han hade både piskor och knullgunga i källaren och han kunde se på mig att jag skulle gilla det.

Det tog mig en stund att få honom på andra tankar, men som tur var kom en av killarna fram till att det nog skulle vara en bra idé att slita av sig alla kläderna (utom strumpor och skor), så en stor del av gästerna vände sina blickar åt det hållet, många ville också klappa hans lem och klämma lite på hans nakna kropp... Det gjorde att den jobbige bredvid fick ett nytt fokus, skönt.

De som jobbade i baren hade skoj, de var helt vilda, dansade, visade rumpan och allt möjligt annat. Min bekanting sa att om han hade plockat den spexigaste av dem som pojkvän hade nog familjen blivit helt chockad när de fick träffa honom, ja utom syskonbarnen för där hade han nog gått hem...

Men jag hade kul i baren och ville inte åka hem så det blev allt för många öl och Ponte stupade i säng hemma lite salongsberusad kl halv ett på söndagsnatten, det var kanske inte jättelämpligt, men jag hade en trevlig söndagskväll iallafall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och på den sjunde dagen vilade han.... Det låter som om du hade en kul dag! //Per

Anonym sa...

En sån där homobrunch vore faktiskt nåt.
Det vore gott om nån Sthlmsbar kunde inför det.

Ponte sa...

Per - Det hade jag, men vila får jag göra någon annan gång tydligen

Kim - Det tycker jag också, det är dessutom stans trashigaste bar vi snackar om!