tisdag 9 september 2008

Väntan helt i onödan

Efter att vi slagit oss igenom festivalområdet och kom fram till baren där jag börjat kvällen så tyckte de att det inte var deras typ av ställe utan gick någon annanstans, jag såg inte till amerikanerna någon mer gång under kvällen.

Nu hade de två berusade bekantingarna gått hem (eller till någon annan bar vad vet jag) och jag fick för första gången på kvällen någon trevlig människa till barkompis, men dessvärre kunde jag inte stanna så länge för jag hade bokat in att visa Köpenhamn för någon jag chattat lite med. Så jag begav mig för att träffa honom, men efter att ha väntat en halvtimma la jag ned det projektet.

Så blev det till att återvända till baren innan igen, bartendern kollade på mig och skakade på huvudet, "är du här nu igen!" Och det var jag...

En man i 40-årsåldern som inte kan ta ett nej hängde också i baren och eftersom jag sett honom in action så vet jag att jag inte ska titta åt hans håll ens för han ger aldrig upp. Nu var det någon kille i min ålder han satte klorna i, den stackars killen var snabb att plocka sin jacka och försvinna ut genom dörren när mannen var på herrarnas.

Dessutom träffade jag på en kille jag varit lite intresserad av förr någon gång, men sist jag såg honom såg han rätt sliten ut, men den här gången var han het, funderade på att ragga lite på honom, men det blev inte av, jag fick iallafall en rejäl kram innan han gick, man får ju vara glad för det lilla...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde lagt ner efter en kvart. Max.

Ponte sa...

Borde kanske det...