onsdag 17 september 2008

Borde inte vistas bland folk

Det känns som om man borde gå en kurs i social kompetens efter att ha lyckats bli ovän med en kollega och en chef idag och klockan är inte lunch ännu. Hur gick då det hela till?

Jo under ett kort personalmöte fick jag en fråga som jag svarade med att det inte riktigt var mitt bord men att chefen och jag kommit överens om att hon skulle ta hand om sådant. Det hade hon visst glömt att vidareförmedla, blev helt ställd och visste inte vad hon skulle säga. Efteråt fick jag en tillsägelse eftersom jag meddelat hur det låg till.

Också under mötet diskuterades en av mina arbetsuppgifter som någon annan ska få på sitt bord och när vi ändå diskuterade den uppgiften undrade jag om det inte var en bra idé att jag visade min kollega hur man gör. Ingen hade givetvis informerat kollegan om att det nu var hennes arbetsuppgift och hon har inte svarat på tilltal den sista timman.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh kära nån.
Drama drama drama.
Din chef överraskar ständigt!

Ponte sa...

Det är spännande varje dag!

Daniel sa...

Verkligen drama.
Lugna nu ner dej med te å då menar jag kamomillte! ;)

Ponte sa...

Jag är så van att jag blir inte värst upprörd över nått längre, svårchockad...