måndag 4 februari 2008

Bussdrama, popperschock och heterofil

Jag kom till Köpenhamn glad i hågen och i speciell outfit, men den ska vi skriva mer om senare. Hoppade av tåget och traskade mot kvällens första bar och när jag var typ tre meter från första övergångsstället slog det om till grönt och lite lätt förvirrad som man är traskade man i andra tankar och när jag var mitt i gatan kom en buss med rejäl fart, så det var bara till att ta några krumpsprång för att ta sig undan. Det var fortfarande grön gubbe...

Men efter den tillvakningen kändes det extra fint att få kvällens första öl, fast det var typ 5 pers i baren och alla hade efter en stund gått, så jag var kvar ensam med bartendern. Efter en stund dök två halvberusade herrar upp och satte sig bredvid mig, han närmast berättade ca 5 gånger att han var hetero, men det hindrade honom inte från att ta på mina lår, de är inte muskulösa kan jag meddela...

Halvheteron köpte friskt i baren och bjöd alla som kom in på nått att dricka och såg sedan att de sålde poppers och undrade om man kunde dricka dem. Kompisen berättade typ 10 gånger att man inte skulle dricka sånt. När det hela gått så långt och de flesta som ramlat in i baren var för gamla för mig så traskade jag vidare, satte mig och snackade lite med favvobartendern, träffade där två rätt tråkiga män jag snackat med tidigare och när de satt igång en diskussion om nått jag inte orkade med, så drack jag upp och lämnade jag dem.

Återkom till den första baren och nu var det mer folk och de båda jobbiga från en timma tidigare hade gått. Jag kände inte någon, men det gjorde ju inget för jag skulle inte stanna så länge utan försökte arbeta upp rejält med mod för nästa händelse eller nja jag skulle först ha en liten matbit och sedan ge mig i kast med nästa händelse.

När jag hade 100 meter kvar sviktade modet och det kändes som om det skulle skita sig igen, men så med 15 meter kvar utanför ett annat homoställe står 6-8 tyskar med en Copenhagen Gay Map så jag frågade om de behövde hjälp och det behövde de, för de skulle till samma ställe som mig. - Just follow me, I'm on my way there as well, tyckte jag och hade nu inte någon möjlighet att banga ur, perfekt. Så Ponte och tyskarna traskade in på bakgården och nerför den smala trappan...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fortsätt NU!
Jag sitter och klickar på "uppdatera" helt maniskt.

Ponte sa...

Det är bra att du får upp besöksantalet!!

Anonym sa...

Exakt hur mycket lägger du ner på resor till CPH?

Ponte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ponte sa...

6400 kr i reskostnad och typ 30-40 000 på alkohol, men kul var det!

*ändrade mig när jag tänkte efter lite...