tisdag 26 februari 2008

Fredagsövningar

Jag hade ju bestämt att det skulle bli en köpenhamnstur på lördagen, för på fredagen var det utgångsdags med kollegorna, dvs vi skulle ut och äta iallafall för ingen brukar vilja gå ut eftersom det blir så tråkigt och uppstyltat varje gång.

Maten var smaskens, sällskapet var inget vidare, för när en tredjedel av deltagarna är mycket fina i kanten så kan det inte bli annat än stelt och trist. Vi har under åren jag jobbat här bara haft en riktigt kul firmafest och då var chefen sjuk och inte med...

Så när de andra stack hemåt vid 10-snåret var vi 2 stycken som traskade vidare, men jag gav upp efter en timma och gick hem, trött och sovsugen. Som jag sagt så många gånger tidigare, jag måste hitta nya kollegor på ett nytt ställe!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sagt det förut; välkommen till Sthlm. Här finns gott om trevligt sällskap!

Ponte sa...

Just nu sitter jag och försöker andas lugnt och inte skrika på mina idioter till kollegor efter 3 osedvanligt korkade frågor som den lilla människan också ställde igår. Nu kom just en fråga till som jag också svarade på för ca 3 minuter sedan...

Anonym sa...

Antingen är personen riktigt pundig eller så är det ditt sätt att förklara för personen som inte är rätt. Livet är för kort och man spenderar för mkt tid på jobbet för att inte trivas. Så byt jobb är mitt råd till dig.

Ponte sa...

Jag jobbar på det anonymis, men jag är nog för kass på att sälja mig själv tror jag...

Anonym sa...

*asg* Jag blev anonym. Måste bero på att jag är blond... Camilla var det som skrev kommentaren. Jag önskar att kunde dela med mig av mitt självförtroende när det gäller att hitta jobb. Då hade du haft ett guldjobb inom snar framtid. Det du borde satsa på är ju jobb i CPH. Jag har jobbat där själv och trivdes som fisken i vattnet. Det enda som är jobbigt för mig som är kontrollfreak är att danskar har en mentalitet att "blir det inte idag så blir det kanske imorgon". Utöver det skulle jag lungt byta ut varenda kollega jag har idag mot mina danska kollegor. Hoppas du får "mod" till dig att släppa det du har å sälja dig. Alla människor är värda att trivas